http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 5 Mac 2015

MINGGU 7 (09/02/15 - 13/02/15)



MINGGU 7
09 FEBRUARI  hingga 13 FEBRUARI 2015

ISNIN – 09 FEBRUARI  2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925 / 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
20 orang / 26  orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 37
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN



KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
30 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI – Nota / Latihan
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara.
b)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat.
c)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 40 - 43
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
CATATAN



SELASA – 10  FEBRUARI  2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 37
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
32 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI – Nota / Latihan
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara.
b)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat.
c)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 40 - 43
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
CATATAN


RABU – 11 FEBRUARI  2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815 / 0815 - 0925
JUM. PELAJAR
 20 orang  /  26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI – Nota dan latihan
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN



KHAMIS  – 12 FEBRUARI  2015

Kelas
5K7
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI – Nota dan Latihan
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertolak ansur untuk menjamin kesejahteraan dalam kehidupan seharian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat
b)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan sikap tolak ansur yang perlu ada pada sesuatu situasi kehidupan
CATATAN


JUMAAT  – 13 FEBRUARI  2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI – Nota dan latihan
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN


KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH  TINGGI – Nota dan Latihan struktur & Esei
TAJUK
HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b)  menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.
c)  mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bersopan santun, berbudi pekerti mulia
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan