http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 5 Mac 2015

MINGGU 5 (26/01/15 - 30/01/15)



MINGGU 5
26 JANUARI hingga 30 JANUARI 2015

ISNIN – 26  JANUARI 2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925 / 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
20 orang / 26  orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB – Nota dan latihan
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Lembaran kerja
REFLEKSI
Selepas p&p para pelajar dapat menyenaraikan tanggungjawab mereka terhadap diri, keluarga, sekolah dan Negara.
CATATAN



KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
30 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 23
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
CATATAN



SELASA – 27  JANUARI 2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB – Nota dan latihan
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Lembaran kerja
REFLEKSI
Selepas p&p para pelajar dapat menyenaraikan tanggungjawab mereka terhadap diri, keluarga, sekolah dan Negara.
CATATAN


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
32 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 23
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
CATATAN


RABU – 28 JANUARI 2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815 / 0815 - 0925
JUM. PELAJAR
 20 orang  /  26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN



KHAMIS  – 29 JANUARI 2015

Kelas
5K7
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB -  Soalan Esei
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN


JUMAAT  – 30 JANUARI  2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.

PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN


KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB -  Soalan Esei
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan