MINGGU 6
04 FEBRUARI hingga 08
FEBRUARI 2013
ISNIN – 04 FEBRUARI 2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (sambungan nota /
latihan)
|
TAJUK
|
HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG,
MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata
masyarakat sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan
oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan
santun, berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 32 - 35
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat mencontohi
amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K2
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pagi
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Perbincangan Ujian Topikal 1
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan dalam ujian
|
Aktiviti
|
Perbincangan
|
BBB
|
Kertas soalan, Buku nota
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan dalam ujian
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan
Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan
Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K4
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
8.15 – 9.25 pagi
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Perbincangan Ujian Topikal 1
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan dalam ujian
|
Aktiviti
|
Perbincangan
|
BBB
|
Kertas soalan, Buku nota
|
Refleksi
|
Pelajar dapat membetulkan kesilapan yang dilakukan dalam ujian
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan
Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan
Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6
TOLERANSI – Nota / Latihan
|
TAJUK
|
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN
MASYARAKAT
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara
yang dilaksanakan demi keharmonian negara.
b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai
toleransi dalam kehidupan bermasyarakat.
c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam
menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Sikap
bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 40 - 43
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menunjukkan
sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan