MINGGU 3
14 JANUARI hingga 18 JANUARI 2013
ISNIN – 14 JANUARI
2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
HARGA DIRI
|
TAJUK
|
MARUAH DIJAGA
DIRI DIPELIHARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga dan mempertahankan maruah diri
b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu
agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 16
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
Mata Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K2
|
Masa
|
0705-0815
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan forum bertajuk “Kepentingan PSH”
|
BBB
|
Buku Teks m/s 8-14
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan negara
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0945-1055
|
JUM. PELAJAR
|
22 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
HARGA DIRI
|
TAJUK
|
REMAJA BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menentukan matlamat hidup yang diingini
bagi kesejahteraan hidup.
b) merealisasikan matlamat hidup
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Berwawasan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 17 - 18
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 15 JANUARI
2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
HARGA DIRI
|
TAJUK
|
REMAJA BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menentukan matlamat hidup yang diingini
bagi kesejahteraan hidup.
b) merealisasikan matlamat hidup
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Berwawasan
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 17 - 18
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205-1240
|
JUM. PELAJAR
|
26 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
HARGA DIRI
|
TAJUK
|
MARUAH DIJAGA
DIRI DIPELIHARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga dan mempertahankan maruah diri
b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu
agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 16
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri
terjaga.
|
CATATAN
|
|
Mata Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K4
|
Masa
|
0705-0815
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan forum bertajuk “Kepentingan PSH”
|
BBB
|
Buku Teks m/s 8-14
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan negara
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
BERTANGGUNGJAWAB
|
TAJUK
|
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar mengetahui
masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak
berfaedah.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menguruskan masa
dengan bertanggungjawab.
b) meramal kesan pengurusan masa yang tidak
bijaksana dan bertanggungjawab.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 23 - 25
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan jika tidak menguruskan masa secara bijaksana dan bertanggungjawab.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
BERTANGGUNGJAWAB
|
TAJUK
|
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara
yang tidak berfaedah.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menguruskan masa
dengan bertanggungjawab.
b) meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana
dan bertanggungjawab.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 23 - 25
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan jika tidak menguruskan masa secara bijaksana dan bertanggungjawab.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
HARGA DIRI - Soalan Struktur
|
TAJUK
|
MARUAH DIJAGA
DIRI DIPELIHARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjaga dan mempertahankan maruah diri
b) menyatakan tindakan-tindakan yang perlu
agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku
Aktiviti Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjawab
soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan