http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Selasa, 12 Februari 2013

MINGGU 3 (14/01/13 - 18/01/13)


MINGGU 3

14 JANUARI  hingga  18  JANUARI 2013

ISNIN – 14 JANUARI 2013


KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
MARUAH  DIJAGA  DIRI  DIPELIHARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjaga dan mempertahankan maruah diri
b)  menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 16
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN
 

 
Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K2
Masa
0705-0815
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Kepentingan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan forum bertajuk “Kepentingan PSH”
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar dapat menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan negara

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0945-1055
JUM. PELAJAR
22 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
REMAJA BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menentukan matlamat hidup yang diingini bagi kesejahteraan hidup.
b)  merealisasikan matlamat hidup
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berwawasan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 17 - 18
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN
 

SELASA – 15 JANUARI 2013

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
REMAJA BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menentukan matlamat hidup yang diingini bagi kesejahteraan hidup.
b)  merealisasikan matlamat hidup
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berwawasan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 17 - 18
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
26 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
MARUAH  DIJAGA  DIRI  DIPELIHARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjaga dan mempertahankan maruah diri
b)  menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 16
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN
 

 
RABU – 16 JANUARI 2013

 
Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Masa
0705-0815
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Kepentingan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan forum bertajuk “Kepentingan PSH”
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar dapat menghuraikan kepentingan PSH untuk pembangunan negara

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 23 - 25
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan jika tidak menguruskan masa secara bijaksana dan bertanggungjawab.
CATATAN
 

 
KHAMIS  – 17 JANUARI 2013

 
KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 23 - 25
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan jika tidak menguruskan masa secara bijaksana dan bertanggungjawab.
CATATAN
 

 
JUMAAT  – 18 JANUARI 2013

KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI -  Soalan  Struktur
TAJUK
MARUAH  DIJAGA  DIRI  DIPELIHARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga maruah diri agar harga diri sentiasa terpelihara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjaga dan mempertahankan maruah diri
b)  menyatakan tindakan-tindakan yang perlu agar sentiasa menjaga nama dan harga diri masing-masing.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan struktur yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN
 

 

 

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan