http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Selasa, 12 Februari 2013

MINGGU 4 (21/01/13 - 25/01/13)


MINGGU 4

21 JANUARI hingga 25 JANUARI 2013

ISNIN – 21  JANUARI 2013


KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 23
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
CATATAN
 

 
Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K2
Masa
0705-0815
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0945-1055
JUM. PELAJAR
22 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  HARGA  DIRI
TAJUK
REMAJA BERMATLAMAT, HIDUP CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menetapkan matlamat hidup mereka untuk menjadi insan yang cemerlang
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menentukan matlamat hidup yang diingini bagi kesejahteraan hidup.
b)  merealisasikan matlamat hidup
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berwawasan
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 17 - 18
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan tindakan-tindakan yang perlu untuk membolehkan harga diri dan maruah diri terjaga.
CATATAN
 

 
SELASA – 22 JANUARI 2013


KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 23 - 25
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan jika tidak menguruskan masa secara bijaksana dan bertanggungjawab.
CATATAN
 

 
KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
26 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 23
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
CATATAN
 

 
RABU – 23 JANUARI 2013


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Masa
0705-0815
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara


KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 
KHAMIS  – 24 JANUARI 2013

CUTI  UMUM

MAULIDUR - RASUL

 
JUMAAT  – 25 JANUARI 2013


KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB -  Soalan Esei
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN
 

 

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan