http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Selasa, 12 Februari 2013

MINGGU 2 (07/01/13 - 11/01/13)


MINGGU 2

07 JANUARI hingga 11 JANUARI 201

ISNIN – 07 JANUARI 2013


KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 - 0925
JUM. PELAJAR
29 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 07
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.1  KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
TAJUK
KESEJAHTERAAN ALAM TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai kebersihan alam adalah tanggungjawab bersama
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  melaksanakan tanggungjawab untuk menguruskan alam secara bijaksana.
b)  menerima hakikat bahawa manusia dipertanggungjawabkan menjaga dan melindungi alam dan penghuninya.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menjaga dan menghargai alam sekitar
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 03 - 05
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kepentingan menjaga alam sekitar .
CATATAN
 

 

Kelas
4K2
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Konsep PSH
  • Ciri-ciri PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menerangkan konsep PSH untuk pembangunan Negara
  • Menjelaskan ciri-ciri PSH
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Menghasilkan peta minda tentang konsep dan ciri-ciri PSH
BBB
Buku Teks m/s 2-5
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan konsep dan menjelaskan ciri-ciri PSH

 
SELASA – 08 JANUARI 2013


KELAS
4K8 / 4MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815/0815-0925
JUM. PELAJAR
39 orang / 18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.1  KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
TAJUK
KESEJAHTERAAN ALAM TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai kebersihan alam adalah tanggungjawab bersama
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  melaksanakan tanggungjawab untuk menguruskan alam secara bijaksana.
b)  menerima hakikat bahawa manusia dipertanggungjawabkan menjaga dan melindungi alam dan penghuninya.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menjaga dan menghargai alam sekitar
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 03 - 05
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kepentingan menjaga alam sekitar .
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
26 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 07
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 
RABU – 09 JANUARI 2013


Kelas
4K4
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Konsep PSH
  • Ciri-ciri PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menerangkan konsep PSH untuk pembangunan Negara
  • Menjelaskan ciri-ciri PSH
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Menghasilkan peta minda tentang konsep dan ciri-ciri PSH
BBB
Buku Teks m/s 2-5
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan konsep dan menjelaskan ciri-ciri PSH

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
AMANAH  PEGANGAN  HIDUP  KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 11 - 14
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 
KHAMIS  – 10 JANUARI 2013


KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
AMANAH  PEGANGAN  HIDUP  KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 11 - 14
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 
JUMAAT  – 14 JANUARI 2013

KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH – Soalan Esei
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
CATATAN
 

 

 

MATAPELAJARAN
PEMULIHAN  SEJARAH
KELAS
5K8
MASA
0940-1040
JUMLAH PELAJAR
22 ORANG
TAJUK
TEMA:  TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK:  Peningkatan Tamadun
a)  India dan China
OBJEKTIF
Selepas sesi pembelajaran, para pelajar dapat:
  i)  menganalisis peningkatan tamadun India dan  China.
 ii)  membandingkan sistem pemerintahan dan pentadbiran tamadun India dan China
KAEDAH/AKTIVITI
Pengurusan grafik:  Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.
KBKK
Menganalisis
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
Menghargai sistem demokrasi yang diamalkan oleh negara Malaysia untuk mengelakkan rusuhan kaum
KONSEP/ISTILAH
1.  Dinasti
2.  Demokrasi
3.  Republik
4.  Colosseum
REFLEKSI
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan