http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 15 Mei 2014

MINGGU 19 (05 MEI - 09 MEI 2014)


MINGGU 19

05 MEI  hingga 09 MEI 2014

 

ISNIN – 05 MEI 2014

 

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.1  MENYAYANGI DAN MENGHARGAI ALAM SEKITAR
TAJUK
MANUSIA PENYELAMAT ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menyayangi dan menghargai alam sekitar untuk kepentingan bersama.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kewujudan pelbagai agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang bertanggungjawab untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
b) menyokong usaha-usaha murni yang dijalankan oleh pelbagai pihak untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
c) menyedari peranan sebagai penyelamat bumi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Penghargaan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 123 - 127
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyokong usaha-usaha murni yang dijalankan oleh pelbagai pihak untuk mencegah eksploitasi sumber alam yang berlebihan.
CATATAN
 

 

SELASA – 06 MEI  2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
PERLAKSANAAN KERJA KURSUS
PENDIDIKAN MORAL
BIDANG
BIDANG 1 – BIDANG 7
TAJUK
TUGASAN HARIAN
·         8 tugasan harian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir perlaksanaan kerja kursus, para pelajar dapat:
a) menyiapkan 8 tugasan harian yang berlandaskan nilai pendidikan moral untuk peperiksaan SPM 2015.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
BBM
Folio, buku rujukan, akhbar dll
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus bertulis SPM 2015
CATATAN
 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap Pembangunan Masyarakat melalui Penglibatan Aktif dalam Aktiviti Kemasyarakatan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
Kemahiran Sivik
Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
Nilai Sivik
Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO

 

 

RABU – 07 MEI  2014

 

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
AKTIVITI
PERLAKSANAAN KERJA KURSUS
PENDIDIKAN MORAL
BIDANG
BIDANG 1 – BIDANG 7
TAJUK
TUGASAN HARIAN
·         8 tugasan harian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir perlaksanaan kerja kursus, para pelajar dapat:
a) menyiapkan 8 tugasan harian yang berlandaskan nilai pendidikan moral untuk peperiksaan SPM 2015.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
BBM
Folio, buku rujukan, akhbar dll
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus bertulis SPM 2015
CATATAN
 

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2  KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
BIJAKSANA MENGURUS ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga keharmonian bersama dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha mengurus alam sekitar secara bijak
b)  menerima hakikat bahawa sumber alam yang tidak diurus dengan bijaksana akan mengakibatkan bencana alam
c)  menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertanggungjawab
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 132 -135
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik.
 
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 08 MEI 2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
PERLAKSANAAN KERJA KURSUS
PENDIDIKAN MORAL
BIDANG
BIDANG 1 – BIDANG 7
TAJUK
TUGASAN HARIAN
·         8 tugasan harian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir perlaksanaan kerja kursus, para pelajar dapat:
a) menyiapkan 8 tugasan harian yang berlandaskan nilai pendidikan moral untuk peperiksaan SPM 2015.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
BBM
Folio, buku rujukan, akhbar dll
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus bertulis SPM 2015
CATATAN
 

 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
38 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.4  TANGGUNGJAWAB TERHADAP KELUARGA
TAJUK
BUDI DIKENANG JASA DISANJUNG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab terhadap keluarga masing-masing untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
b)  melaksanakan tanggungjawab sebagai anggota keluarga demi menjamin keharmonian keluarga
c)  menyedari bahawa jasa ibu bapa perlu dihargai
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 115-118
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
CATATAN
 

 

 

JUMAAT  – 09 MEI 2013

 

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.2  KEHARMONIAN ANTARA MANUSIA DENGAN ALAM SEKITAR
TAJUK
BIJAKSANA MENGURUS ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjaga keharmonian bersama dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha mengurus alam sekitar secara bijak
b)  menerima hakikat bahawa sumber alam yang tidak diurus dengan bijaksana akan mengakibatkan bencana alam
c)  menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertanggungjawab
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 132 -135
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari kesan buruk sekiranya alam sekitar tidak diurus dengan baik.
 
CATATAN
 

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
AKTIVITI
PERLAKSANAAN KERJA KURSUS
PENDIDIKAN MORAL
BIDANG
BIDANG 1 – BIDANG 7
TAJUK
TUGASAN HARIAN
·         8 tugasan harian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir perlaksanaan kerja kursus, para pelajar dapat:
a) menyiapkan 8 tugasan harian yang berlandaskan nilai pendidikan moral untuk peperiksaan SPM 2015.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
BBM
Folio, buku rujukan, akhbar dll
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus bertulis SPM 2015
CATATAN
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan