http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 14 Mei 2014

MINGGU 15 (07 APRIL - 11 APRIL 2014)


MINGGU 15

07 APRIL  hingga 11 APRIL 2014

 

ISNIN – 07 APRIL  2014

 

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.11  RASIONAL
TAJUK
PERTIMBANGAN RASIONAL PENYELESAIAN TERBAIK
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berfikir secara rasional agar dapat berdaya maju dalam menghadapi dunia globalisasi.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan
b)  mencari jalan penyelesaian bagi sesuatu masalah yang dihadapi dengan bijaksana dan konsisten
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Rasional – berfikir mengikut pertimbangan yang wajar
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 78 - 81
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan
CATATAN
 

 

SELASA – 08 APRIL  2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.11 RASIONAL
TAJUK
BERFIKIR MATANG, BERTINDAK BERHIKMAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berfikiran rasional semasa menjalani kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap rasional dalam setiap tindakan
b) mengetahui kesan bertindak terburu-buru yang merugikan diri sendiri, keluarga, masyarakat dan Negara
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berfikiran matang
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 67 - 69
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 keburukan sikap terburu-buru semasa membuat sesuatu keputusan yang berkaitan dengan masa depan.
CATATAN
 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 2 : Hubungan Kekeluargaan
Tajuk
Persiapan Membina Keluarga ke Arah Pembentukan Masyarakat Mapan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menerangkan persiapan membina keluarga kea rah pembentukan masyarakat mapan
Kemahiran Sivik
  • Melengkapkan diri dari segi fizikal dan mental untuk membina keluarga bahagia
Nilai Sivik
  • Menghargai restu ibu bapa/penjaga
Aktiviti
Menghasilkan peta minda berkaitan kepentingan sesebuah keluarga bahagia
BBB
Alat tulis, Kertas, Pensel warna
Refleksi
Pelajar dapat menghasilkan peta minda berkaitan kepentingan sesebuah keluarga bahagia

 

 

RABU – 09 APRIL  2014

 

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.12  KESEDERHANAAN
TAJUK
KESEDERHANAAN  CERMINAN  KEMULIAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan kesederhanaan dalam kehidupan seharian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap sederhana dalam membuat keputusan.
b) menerapkan nilai kesederhanaan dalam tingkah laku, pertuturan dan pemikiran seperti yang dituntut oleh agama
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berjimat cermat
TEKNIK
Sumbangsaran
BBM
Buku Teks m/s 74 - 76
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 sikap positf dalam menjalani kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
5s3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.12  KESEDERHANAAN
TAJUK
DUDUK SAMA RENDAH, BERDIRI SAMA TINGGI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan kesederhanaan, agar tidak membazir.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan insane dan pembangunan fizikal.
b)  menghargai usaha yang dijalankan oleh kerjaan untuk menyeimbangkan pembangunan negara
c)  menyedari kepentingan kerajaan mengamalkan kesederhanaan dalam dasar pembangunan negara
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bersederhana
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 86 - 89
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap bersederhana dalam menjalani kehidupan seharian
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 10 APRIL  2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.12  KESEDERHANAAN
TAJUK
KESEDERHANAAN  CERMINAN  KEMULIAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan kesederhanaan dalam kehidupan seharian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap sederhana dalam membuat keputusan.
b) menerapkan nilai kesederhanaan dalam tingkah laku, pertuturan dan pemikiran seperti yang dituntut oleh agama
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berjimat cermat
TEKNIK
Sumbangsaran
BBM
Buku Teks m/s 74 - 76
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 sikap positf dalam menjalani kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
38 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.12  KESEDERHANAAN
TAJUK
DUDUK SAMA RENDAH, BERDIRI SAMA TINGGI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan kesederhanaan, agar tidak membazir.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan insane dan pembangunan fizikal.
b)  menghargai usaha yang dijalankan oleh kerjaan untuk menyeimbangkan pembangunan negara
c)  menyedari kepentingan kerajaan mengamalkan kesederhanaan dalam dasar pembangunan negara
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bersederhana
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 86 - 89
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap bersederhana dalam menjalani kehidupan seharian
CATATAN
 

 

 

JUMAAT  – 05 APRIL  2013

 

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.12  KESEDERHANAAN
TAJUK
DUDUK SAMA RENDAH, BERDIRI SAMA TINGGI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa hidup dalam keadaan kesederhanaan, agar tidak membazir.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyokong usaha kerajaan untuk menyeimbangkan pembangunan insane dan pembangunan fizikal.
b)  menghargai usaha yang dijalankan oleh kerjaan untuk menyeimbangkan pembangunan negara
c)  menyedari kepentingan kerajaan mengamalkan kesederhanaan dalam dasar pembangunan negara
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bersederhana
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 86 - 89
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap bersederhana dalam menjalani kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.12  KESEDERHANAAN
TAJUK
KESEDERHANAAN  CERMINAN  KEMULIAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan kesederhanaan dalam kehidupan seharian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap sederhana dalam membuat keputusan.
b) menerapkan nilai kesederhanaan dalam tingkah laku, pertuturan dan pemikiran seperti yang dituntut oleh agama
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Berjimat cermat
TEKNIK
Sumbangsaran
BBM
Buku Teks m/s 74 - 76
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 sikap positf dalam menjalani kehidupan seharian
CATATAN
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan