http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 14 Mei 2014

MINGGU 17 (21 APRIL - 25 APRIL 2014)


MINGGU 17

21 APRIL  hingga 25 APRIL 2014

 

ISNIN – 21 APRIL  2014

 

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.3  MENGEKALKAN TRADISI KEKELUARGAAN
TAJUK
TRADISI DIAMAL WARISAN DIKEKAL
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menghormati warisan dan tradisi keluarga masing-masing
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  menghargai tradisi keluarga sebagai khazanah budaya bangsa.
2.  mengamalkan kepercayaan dan tradisi keluarga sendiri dalam kehidupan seharian
3.  menyatakan kepentingan mengekalkan tradisi kekeluargaan pelbagai kaum
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Kasih sayang terhadap ahli keluarga masing-masing
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 109-111
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengekalkan tradisi kekeluargaan pelbagai kaum
CATATAN
 

 

SELASA – 22 APRIL  2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.3  MENGEKALKAN TRADISI KEKELUARGAAN
TAJUK
KUKUHKAN  INSTITUSI  KEKELUARGAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan tradisi kekeluargaan masing-masing supaya tak pupus ditelan zaman.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menerima amalan yang menjadi tradisi kekeluargaan masing-masing.
b)  mengamalkan tradisi kekeluargaan dalam kehidupan seharian.
c)  menjelaskan tanggungjawab diri dan anggota keluarga yang lain untuk meneruskan tradisi kekeluargaan.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 95 - 97
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan tiga amalan tradisi kekeluargaan  yang diamalkan oleh keluarga / kaum masing-masing.
CATATAN
 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap Pembangunan Masyarakat melalui Penglibatan Aktif dalam Aktiviti Kemasyarakatan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
Kemahiran Sivik
Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
Nilai Sivik
Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO

 

 

RABU – 23 APRIL  2014

 

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.3  MENGEKALKAN TRADISI KEKELUARGAAN
TAJUK
KUKUHKAN  INSTITUSI  KEKELUARGAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan tradisi kekeluargaan masing-masing supaya tak pupus ditelan zaman.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menerima amalan yang menjadi tradisi kekeluargaan masing-masing.
b)  mengamalkan tradisi kekeluargaan dalam kehidupan seharian.
c)  menjelaskan tanggungjawab diri dan anggota keluarga yang lain untuk meneruskan tradisi kekeluargaan.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 95 - 97
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan tiga amalan tradisi kekeluargaan  yang diamalkan oleh keluarga / kaum masing-masing.
CATATAN
 

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.4  TANGGUNGJAWAB TERHADAP KELUARGA
TAJUK
BUDI DIKENANG JASA DISANJUNG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab terhadap keluarga masing-masing untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
b)  melaksanakan tanggungjawab sebagai anggota keluarga demi menjamin keharmonian keluarga
c)  menyedari bahawa jasa ibu bapa perlu dihargai
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 115-118
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 24 APRIL  2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.4  TANGGUNGJAWAB TERHADAP KELUARGA
TAJUK
HUBUNGAN MESRA, KELUARGA BAHAGIA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjalankan tugas masing-masing dalam keluarga mereka.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyatakan kepentingan mengeratkan hubungan kekeluargaan.
b)  mengambil berat dan saling membantu sesama anggota keluarga.
c)  memahami kepentingan suasana kehidupan keluarga yang berkualiti
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 101 - 103
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 tanggungjawab penting sebagai seorang anak dalam keluarga mereka.
CATATAN
 

 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
38 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.4  TANGGUNGJAWAB TERHADAP KELUARGA
TAJUK
BUDI DIKENANG JASA DISANJUNG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab terhadap keluarga masing-masing untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
b)  melaksanakan tanggungjawab sebagai anggota keluarga demi menjamin keharmonian keluarga
c)  menyedari bahawa jasa ibu bapa perlu dihargai
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 115-118
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
CATATAN
 

 

 

JUMAAT  – 25 APRIL  2013

 

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.4  TANGGUNGJAWAB TERHADAP KELUARGA
TAJUK
BUDI DIKENANG JASA DISANJUNG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab terhadap keluarga masing-masing untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
b)  melaksanakan tanggungjawab sebagai anggota keluarga demi menjamin keharmonian keluarga
c)  menyedari bahawa jasa ibu bapa perlu dihargai
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 115-118
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menghormati tanggungjawab ibu bapa sebagai pemimpin keluarga.
CATATAN
 

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 2
Nilai Berkaitan Dengan Kekeluargaan
NILAI
2.4  TANGGUNGJAWAB TERHADAP KELUARGA
TAJUK
HUBUNGAN MESRA, KELUARGA BAHAGIA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa menjalankan tugas masing-masing dalam keluarga mereka.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyatakan kepentingan mengeratkan hubungan kekeluargaan.
b)  mengambil berat dan saling membantu sesama anggota keluarga.
c)  memahami kepentingan suasana kehidupan keluarga yang berkualiti
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 101 - 103
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan 5 tanggungjawab penting sebagai seorang anak dalam keluarga mereka.
CATATAN
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan