http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 19 Februari 2014

MINGGU 6 (03/02/14-07/02/14)


MINGGU 6

03 FEBRUARI hingga 07 FEBRUARI 2014

 

ISNIN – 03 FEBRUARI 2014

 

CUTI  GANTI

 

SELASA – 04 FEBRUARI 2014

 

CUTI  GANTI

 

RABU – 05 FEBRUARI 2014

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
29  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan Esei)
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab (Teknik menjawab Soalan Esei)
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925
JUM. PELAJAR
10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH  TINGGI
TAJUK
HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG, MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata masyarakat sekeliling
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b)  menyedari kepentingan bersopan santun ketika berinteraksi dengan orang lain.
c)  mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Bersopan santun, berbudi pekerti mulia
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 32 - 35
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal
CATATAN
 

 

KHAMIS  – 06 FEBRUARI 2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan Esei)
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI – Nota / Latihan
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara.
b)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat.
c)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 40 - 43
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
CATATAN
 

 

 

JUMAAT  – 08 FEBRUARI 2013

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
27 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan Esei)
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI – Nota / Latihan
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  Bertolak ansur dan menerima dasar negara yang dilaksanakan demi keharmonian negara.
b)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat.
c)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sikap bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 40 - 43
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
CATATAN
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan