MINGGU 6
03 FEBRUARI hingga 07
FEBRUARI 2014
ISNIN – 03 FEBRUARI 2014
CUTI GANTI
SELASA – 04 FEBRUARI
2014
CUTI GANTI
RABU – 05 FEBRUARI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705 - 0815
|
JUM.
PELAJAR
|
29
orang
|
BIDANG
PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 1
Nilai
Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
|
NILAI
|
1.5 HEMAH TINGGI (Teknik
menjawab Soalan Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH
TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN
SEDIA ADA
|
Pelajar sentiasa berhemah tinggi
dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
|
HASIL
PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran,
para pelajar dapat:
a)
menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila
berinteraksi dengan seseorang.
b)
menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di
sekitar kita.
|
PENDEKATAN
/ PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal jawab (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas p&p, para pelajar dapat
bersopan dan bertatasusila dalam
kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI
|
TAJUK
|
HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG,
MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata
masyarakat sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang
ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan
santun, berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 32 - 35
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat mencontohi
amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 06 FEBRUARI 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan
Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
37 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6
TOLERANSI – Nota / Latihan
|
TAJUK
|
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN
MASYARAKAT
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara
yang dilaksanakan demi keharmonian negara.
b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai
toleransi dalam kehidupan bermasyarakat.
c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam
menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Sikap
bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 40 - 43
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menunjukkan
sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 08 FEBRUARI 2013
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
27 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan
Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6
TOLERANSI – Nota / Latihan
|
TAJUK
|
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN
MASYARAKAT
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa mengamalkan sikap toleransi dalam menghadapi kehidupan seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) Bertolak ansur dan menerima dasar negara
yang dilaksanakan demi keharmonian negara.
b) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai
toleransi dalam kehidupan bermasyarakat.
c) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam
menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Sikap
bertolak ansur dalam kehidupan seharian satu amalan yang mulia.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 40 - 43
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menunjukkan
sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan