MINGGU 5
27 JANUARI 2014 hingga 31 JANUARI 2014
ISNIN – 27 JANUARI 2014
KELAS
|
5MPV, 5K8 & 5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 -
1240
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang / 37 orang dan 10
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI
|
TAJUK
|
HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG,
MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata
masyarakat sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang
ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan
santun, berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 32 - 35
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat mencontohi
amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
SELASA – 28 JANUARI 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI (Teknik menjawab Soalan
Esei)
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab - (Teknik menjawab Soalan Esei)
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
Mata Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
0815-0925
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Perikemanusiaan ke Arah Kesejahteraan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan sumbang saran mengenai isu-isu kemanusiaan yang terdapat
dalam lembaran kerja
|
BBB
|
Nota, Lembaran kerja
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menerangkan konsep kemanusiaan
|
RABU – 29 JANUARI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705 - 0815
|
JUM. PELAJAR
|
29
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI
|
TAJUK
|
HARIMAU MATI MENINGGALKAN BELANG,
MANUSIA MATI MENINGGALKAN NAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi untuk menjaga nama baik diri dan keluarga di mata
masyarakat sekeliling
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) mengamalkan sikap hemah tinggi seperti mana
tokoh-tokoh yang berperibadi mulia.
b) menyedari kepentingan bersopan santun
ketika berinteraksi dengan orang lain.
c) mencontohi amalan hemah tinggi yang
ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin terkenal.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersopan
santun, berbudi pekerti mulia
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 32 - 35
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat mencontohi
amalan hemah tinggi yang ditunjukkan oleh tokoh ahli fikir dan tokoh pemimpin
terkenal
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 30 JANUARI 2014
CUTI PERISTIWA
JUMAAT – 31 JANUARI 2014
CUTI TAHUN
BARU
Tiada ulasan:
Catat Ulasan