http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 19 Februari 2014

MINGGU 4 (20/01/14-25/01/14)


MINGGU 4

20 JANUARI hingga 25 JANUARI 2014

 

ISNIN – 20  JANUARI 2014

 

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 23
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
CATATAN
 

 

SELASA – 21 JANUARI 2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.3  BERTANGGUNGJAWAB
TAJUK
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menguruskan masa dengan bertanggungjawab.
b)  meramal kesan pengurusan masa yang tidak bijaksana dan bertanggungjawab.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 23 - 25
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan jika tidak menguruskan masa secara bijaksana dan bertanggungjawab.
CATATAN
 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Masa
0815-0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara

 

RABU – 22 JANUARI 2014

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
29  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB -  Soalan Esei
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 23 JANUARI 2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 

 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB -  Soalan Esei
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN
 

 

JUMAAT  – 24 JANUARI 2014

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
27 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.5  HEMAH TINGGI
TAJUK
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b)  menggunakan bahasa yang sopan ketika berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
 
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Beradab sopan dan bertata susila
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 30 - 32
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat bersopan dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
CATATAN
 

 

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB -  Soalan Esei
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
CATATAN
 

 

SABTU – 20  JANUARI 2014

(Jadual Hari Isnin)

 

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.4  BERTANGGUNGJAWAB – nota dan latihan
TAJUK
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN KEJAYAAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
b)  merancang perbelanjaan semasa dan perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan dengan sempurna
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 23
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat merancang masa depan dengan penuh tanggungjawab
CATATAN
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan