MINGGU 4
20 JANUARI hingga 25
JANUARI 2014
ISNIN – 20 JANUARI 2014
KELAS
|
5MPV, 5K8 & 5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 -
1240
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang / 37 orang dan 10
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.4
BERTANGGUNGJAWAB
|
TAJUK
|
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN
KEJAYAAN
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) merancang masa depan dengan penuh
tanggungjawab
b) merancang perbelanjaan semasa dan
perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan
dengan sempurna
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh
kepada perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 23
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat merancang
masa depan dengan penuh tanggungjawab
|
CATATAN
|
|
SELASA – 21 JANUARI
2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.3
BERTANGGUNGJAWAB
|
TAJUK
|
MASA TIDAK MENUNGGU KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui masa adalah emas dan tidak boleh dibazirkan dengan perkara-perkara
yang tidak berfaedah.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menguruskan masa
dengan bertanggungjawab.
b) meramal kesan pengurusan masa yang tidak
bijaksana dan bertanggungjawab.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 23 - 25
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan jika tidak menguruskan masa secara bijaksana dan bertanggungjawab.
|
CATATAN
|
|
Mata Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
0815-0925
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
|
BBB
|
Buku Teks m/s 8-14
|
Refleksi
|
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk
pembangunan negara
|
RABU – 22 JANUARI
2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705 - 0815
|
JUM. PELAJAR
|
29
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.4
BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei
|
TAJUK
|
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN
KEJAYAAN
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar
sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) merancang masa depan dengan penuh
tanggungjawab
b) merancang perbelanjaan semasa dan
perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan
dengan sempurna
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh
kepada perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku
Aktiviti Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjawab
soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 23 JANUARI 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
37 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.4
BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei
|
TAJUK
|
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN
KEJAYAAN
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar
sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) merancang masa depan dengan penuh
tanggungjawab
b) merancang perbelanjaan semasa dan
perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan
dengan sempurna
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh
kepada perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku
Aktiviti Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjawab
soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 24 JANUARI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
27 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.5
HEMAH TINGGI
|
TAJUK
|
BERHEMAH TINGGI, TINGGI HIKMAHNYA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berhemah tinggi dengan menjaga kesopanan dan adab semasa pergaulan
seharian.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan menjaga kesopanan dan
kesusilaan apabila berinteraksi dengan seseorang.
b) menggunakan bahasa yang sopan ketika
berinteraksi dengan orang di sekitar kita.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Beradab
sopan dan bertata susila
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 30 - 32
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat bersopan
dan bertatasusila dalam kehidupan seharian
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.4
BERTANGGUNGJAWAB - Soalan Esei
|
TAJUK
|
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN
KEJAYAAN
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Pelajar
sentiasa bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) merancang masa depan dengan penuh
tanggungjawab
b) merancang perbelanjaan semasa dan
perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan
dengan sempurna
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh
kepada perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku
Aktiviti Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjawab
soalan Esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar.
|
CATATAN
|
|
SABTU – 20 JANUARI 2014
(Jadual Hari Isnin)
KELAS
|
5MPV, 5K8 & 5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 -
1240
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang / 37 orang dan 10
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.4
BERTANGGUNGJAWAB – nota dan latihan
|
TAJUK
|
PERANCANGAN TELITI MENJAMIN
KEJAYAAN
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar sentiasa
bertanggungjawab untuk merancang kehidupan dan kerjaya di masa depan
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) merancang masa depan dengan penuh
tanggungjawab
b) merancang perbelanjaan semasa dan
perbelanjaan yang tidak penting untuk membolehkan amalan menabung dilakukan
dengan sempurna
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh
kepada perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 23
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat merancang
masa depan dengan penuh tanggungjawab
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan