MINGGU 16
18 APRIL hingga 22 APRIL 2011
ISNIN – 18 APRIL 2011
KELAS | 4K5 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 9.40 - 10.55 pagi |
JUM. PELAJAR | 32 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 – Bidang Pembelajaran 3 |
AKTIVITI | Pelaksanaan Kerja Kursus SPM 2011/2012 Tugasan Harian – 8 tugasan |
OBJEKTIF | Di akhir sesi pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melaksanakan kerja kursus Pendidikan Moral peringkat SPM. b) menyiapkan tugasan harian yang diberikan oleh guru dalam bentuk penulisan dan difailkan / folio. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab melaksanakan kerja kursus untuk peperiksaan SPM 2011. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Keratan akhbar, kad ucapan, lembaran kerja |
REFLEKSI | Para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus dengan bimbingan guru |
CATATAN | TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI CRK |
KELAS | 4S4 |
SUBJEK | BAHASA MELAYU |
MASA | 8.15 – 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
KEMAHIRAN | TATABAHASA |
TAJUK | KESALAHAN EJAAN DAN TATABAHASA |
FOKUS UTAMA | Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat. |
FOKUS SAMPINGAN | Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan |
OBJEKTIF | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: 1. Membuat pembetulan ejaan dan tatabahasa dalam ayat yang diberikan. 2. Menyalin semula ayat yang diberikan dengan menggunakan ejaan dan tatabahasa yang betul.
|
BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
SISTEM BAHASA | 1. Tatabahasa – Susunan ayat.
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – Pendidikan Moral Nilai – Kerajinan KB – Menjana idea KP - Verbal Linguistik |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peribahasa yang betul dalam ayat yang diberikan. |
CATATAN | TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI CRK |
KELAS | 5K7 |
SUBJEK | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
MASA | 10.55-11.30 petang |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
KEMAHIRAN | KEFAHAMAN |
TAJUK | KESETIA NEGARAAN |
FOKUS UTAMA | Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat. |
FOKUS SAMPINGAN | Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan |
OBJEKTIF | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: 1. Menyatakan maksud tersirat dan tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberikan 2. Menjawab soalan kefahaman yang diberikan menggunakan tatabahasa yang betul.
|
BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
SISTEM BAHASA | 1. Tatabahasa – Susunan ayat.
|
PENGISIAN KURIKULUM | Ilmu – Pendidikan Moral Nilai – Kerajinan KB – Menjana idea KP - Verbal Linguistik |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peribahasa yang betul dalam ayat yang diberikan. |
CATATAN | TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI CRK |
SELASA – 19 APRIL 2011
KELAS | 4K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 8.15-9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 – Bidang Pembelajaran 3 |
AKTIVITI | Pelaksanaan Kerja Kursus SPM 2011/2012 Tugasan Harian – 8 tugasan |
OBJEKTIF | Di akhir sesi pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melaksanakan kerja kursus Pendidikan Moral peringkat SPM. b) menyiapkan tugasan harian yang diberikan oleh guru dalam bentuk penulisan dan difailkan / folio. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab melaksanakan kerja kursus untuk peperiksaan SPM 2011. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Keratan akhbar, kad ucapan, lembaran kerja |
REFLEKSI | Para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus dengan bimbingan guru |
CATATAN |
|
RABU – 20 APRIL 2011
KELAS | 4MPV |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 8.15-9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 – Bidang Pembelajaran 3 |
AKTIVITI | Pelaksanaan Kerja Kursus SPM 2011/2012 Tugasan Harian – 8 tugasan |
OBJEKTIF | Di akhir sesi pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melaksanakan kerja kursus Pendidikan Moral peringkat SPM. b) menyiapkan tugasan harian yang diberikan oleh guru dalam bentuk penulisan dan difailkan / folio. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab melaksanakan kerja kursus untuk peperiksaan SPM 2011. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Keratan akhbar, kad ucapan, lembaran kerja |
REFLEKSI | Para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus dengan bimbingan guru |
CATATAN |
|
KELAS | 4K5 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 9.40-10.55 pagi |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 – Bidang Pembelajaran 3 |
AKTIVITI | Pelaksanaan Kerja Kursus SPM 2011/2012 Tugasan Harian – 8 tugasan |
OBJEKTIF | Di akhir sesi pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melaksanakan kerja kursus Pendidikan Moral peringkat SPM. b) menyiapkan tugasan harian yang diberikan oleh guru dalam bentuk penulisan dan difailkan / folio. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab melaksanakan kerja kursus untuk peperiksaan SPM 2011. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Keratan akhbar, kad ucapan, lembaran kerja |
REFLEKSI | Para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus dengan bimbingan guru |
CATATAN |
|
KHAMIS – 21 APRIL 2011
KELAS | 4K3 |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 10.20-11.30 pagi |
JUMLAH PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 – Bidang Pembelajaran 3 |
AKTIVITI | Pelaksanaan Kerja Kursus SPM 2011/2012 Tugasan Harian – 8 tugasan |
OBJEKTIF | Di akhir sesi pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) melaksanakan kerja kursus Pendidikan Moral peringkat SPM. b) menyiapkan tugasan harian yang diberikan oleh guru dalam bentuk penulisan dan difailkan / folio. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Bertanggungjawab melaksanakan kerja kursus untuk peperiksaan SPM 2011. |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Keratan akhbar, kad ucapan, lembaran kerja |
REFLEKSI | Para pelajar dapat melaksanakan kerja kursus dengan bimbingan guru |
CATATAN |
|
KELAS | 4S4 |
SUBJEK | BAHASA MELAYU |
MASA | 8.15 – 9.25 pagi |
JUM. PELAJAR | 38 orang |
KEMAHIRAN | KARANGAN BERFORMAT |
TAJUK | SURAT KIRIMAN RASMI |
FOKUS UTAMA | 8.0
|
FOKUS SAMPINGAN | 8.2 |
OBJEKTIF | Pada akhir sesi P&P para pelajar dpt : - Merangka surat kiriman rasmi. - Mencatat isi-isi penting untuk menulis surat - Menulis surat berdasarkan format surat kiriman rasmi dengan betul dan tepat. |
AKTIVITI | -Guru bersoal jawab dgn pelajar berkaitan isi-isi surat kiriman rasmi yang hendak ditulis -Pelajar diberi format untuk menulis surat kiriman tak rasmi. -Para pelajar merangka surat kiriman tak rasmi berdasarkan isi-isi yang telah dibincangkan -Berdasarkan isi-isi yang telah dibincangkan para pelajar menghasilkan sepucuk surat kiriman rasmi dengan bimbingan guru. |
BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
SISTEM BAHASA | Penanda Wacana
|
PENYERAPAN | Ilmu : P.Moral Nilai : Kegigihan, bertanggungjawab, bekerjasama KBT: a) Menjana idea b)Belajar cara belajar
|
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat membuat draf rumusan berdasarkan pendahuluan, isi-isi tersurat & isi tersirat dalam petikan yang diberikan. |
CATATAN |
|
KELAS | 5K7 |
SUBJEK | PEMULIHAN BAHASA MELAYU |
MASA | 11.30 – 12.40 petang |
JUM. PELAJAR | 33 orang |
TEMA | KEFAHAMAN |
TAJUK | KESETIA NEGARAAN |
FOKUS UTAMA | Membincangkan maksud rangkaikata dan membina ayat. |
FOKUS SAMPINGAN | Memahami dan meneliti maksud tersurat dan tersirat daripada sesuatu bahan |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: 1. Menyatakan maksud tersirat dan tersurat yang terdapat dalam petikan yang diberikan 2. Menjawab soalan kefahaman yang diberikan menggunakan tatabahasa yang betul.
|
BBM | Lembaran Kerja (bercetak) |
SISTEM BAHASA | 1. Tatabahasa – Susunan ayat.
|
PENYERAPAN | Ilmu – Pendidikan Moral Nilai – Kerajinan KB – Menjana idea KP - Verbal Linguistik |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan peribahasa yang betul dalam ayat yang diberikan. |
|
|
|
|
JUMAAT – 08 APRIL 2011
CUTI “GOOD FRIDAY”
Tiada ulasan:
Catat Ulasan