| HARI | ISNIN |
| TARIKH | 12 APRIL 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
| TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
| TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah b. Islam dan penyebarannya di Mekah - Kelahiran dan perkembangan Islam di Makkah - Memahami perkembangan Islam di Makkah |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Membuktikan kepentingan pendidikan dalam Islam berdasarkan surah Al-Alaq b. Menjana idea agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w mempunyai kesinambungan dengan agama yang dibawa oleh nabi-nabi terdahulu sejak Nabi Adam a.s c. Mengaitkan maksud tamadun mengikut perspektif Islam |
| KEMAHIRAN KBKK | Membuat Kajian |
| KAEDAH/AKTIVITI | Mengkaji carta: Salasilah Nabi Muhammad s.a.w. |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam - sifat-sifat mulia Rasulullah |
| KONSEP/ISTILAH | Al-Amin Wahyu Dakwah Nabi Rasul |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| HARI | SELASA |
| TARIKH | 13 APRIL 2010 |
| KELAS | 4K5 |
| TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
| TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah b. Islam dan penyebarannya di Mekah - Kelahiran dan perkembangan Islam di Makkah - Memahami perkembangan Islam di Makkah |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Membuktikan kepentingan pendidikan dalam Islam berdasarkan surah Al-Alaq b. Menjana idea agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w mempunyai kesinambungan dengan agama yang dibawa oleh nabi-nabi terdahulu sejak Nabi Adam a.s c. Mengaitkan maksud tamadun mengikut perspektif Islam |
| KEMAHIRAN KBKK | Membuat Kajian |
| KAEDAH/AKTIVITI | Mengkaji carta: Salasilah Nabi Muhammad s.a.w. |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam - sifat-sifat mulia Rasulullah |
| KONSEP/ISTILAH | Al-Amin Wahyu Dakwah Nabi Rasul |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
| HARI | SELASA |
| TARIKH | 13 APRIL 2010 |
| KELAS | 4K7 |
| MATAPELAJARAN | SEJARAH |
| TAJUK | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah b. Islam dan penyebarannya di Mekah - Kelahiran dan perkembangan Islam di Makkah - Memahami perkembangan Islam di Makkah |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Membuktikan kepentingan pendidikan dalam Islam berdasarkan surah Al-Alaq b. Menjana idea agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w mempunyai kesinambungan dengan agama yang dibawa oleh nabi-nabi terdahulu sejak Nabi Adam a.s c. Mengaitkan maksud tamadun mengikut perspektif Islam |
| KAEDAH/AKTIVITI | Kajian Teks: Penyebaran Islam di Makkah - Ayat Al-Alaq |
| KBKK | Membuat Kajian |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam - sifat-sifat mulia Rasulullah |
| KONSEP/ISTILAH | Al-Amin Wahyu Dakwah Nabi Rasul |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
| HARI | RABU |
| TARIKH | 14 APRIL 2010 |
| KELAS | 4K6, 4K5 dan 4K8 |
| TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
| TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah b. Islam dan penyebarannya di Mekah - Kelahiran dan perkembangan Islam di Makkah - Memahami perkembangan Islam di Makkah |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Membuktikan kepentingan pendidikan dalam Islam berdasarkan surah Al-Alaq b. Menjana idea agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w mempunyai kesinambungan dengan agama yang dibawa oleh nabi-nabi terdahulu sejak Nabi Adam a.s c. Mengaitkan maksud tamadun mengikut perspektif Islam |
| KEMAHIRAN KBKK | Menyatakan ciri-ciri |
| KAEDAH/AKTIVITI | Kajian Teks: Penyebaran Islam di Makkah - Ayat Al-Alaq |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam - sifat-sifat mulia Rasulullah |
| KONSEP/ISTILAH | Al-Amin Wahyu Dakwah Nabi Rasul |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| HARI | KHAMIS |
| TARIKH | 15 APRIL 2010 |
| KELAS | 4K8, 4K7 dan 4K8 |
| TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
| TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah b. Islam dan penyebarannya di Mekah - Kelahiran dan perkembangan Islam di Makkah - Memahami perkembangan Islam di Makkah |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Membuktikan kepentingan pendidikan dalam Islam berdasarkan surah Al-Alaq b. Menjana idea agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w mempunyai kesinambungan dengan agama yang dibawa oleh nabi-nabi terdahulu sejak Nabi Adam a.s c. Mengaitkan maksud tamadun mengikut perspektif Islam |
| KEMAHIRAN KBKK | Menyatakan ciri-ciri |
| KAEDAH/AKTIVITI | Bercerita - Kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. dan sifat keperibadian baginda |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam - sifat-sifat mulia Rasulullah |
| KONSEP/ISTILAH | Al-Amin Wahyu Dakwah Nabi Rasul |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
| HARI | JUMAAT |
| TARIKH | 16 APRIL 2010 |
| KELAS | 4K5 |
| TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
| TAJUK/BAB | 8.1 Islam dan Perkembangannya di Makkah b. Islam dan penyebarannya di Mekah - Kelahiran dan perkembangan Islam di Makkah - Memahami perkembangan Islam di Makkah |
| HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Membuktikan kepentingan pendidikan dalam Islam berdasarkan surah Al-Alaq b. Menjana idea agama Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w mempunyai kesinambungan dengan agama yang dibawa oleh nabi-nabi terdahulu sejak Nabi Adam a.s c. Mengaitkan maksud tamadun mengikut perspektif Islam |
| KEMAHIRAN KBKK | Menyatakan ciri-ciri |
| KAEDAH/AKTIVITI | Bercerita - Kelahiran Nabi Muhammad s.a.w. dan sifat keperibadian baginda |
| NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam - sifat-sifat mulia Rasulullah |
| KONSEP/ISTILAH | Al-Amin Wahyu Dakwah Nabi Rasul |
| REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan