MINGGU 18
29 APRIL hingga 03 MEI 2013
ISNIN – 29 APRIL 2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam
Sekitar
|
NILAI
|
3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
|
TAJUK
|
PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN
KELESTARIAN ALAM SEKITAR
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan
mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh
merosakkan alam sekitar
c)
mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Prihatin
terhadap isu alam sekitar
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 148-152
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar menyedari bahawa
tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
|
CATATAN
|
TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI SAKIT
|
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K2
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
3 : Hidup Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Sumbangan
terhadap Pembangunan Masyarakat melalui Penglibatan Aktif dalam Aktiviti
Kemasyarakatan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada
masyarakat
Kemahiran Sivik
Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi
kerajaan dan NGO
Nilai Sivik
Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi
kerajaan dan NGO
|
Catatan
|
TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI SAKIT
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
9 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam
Sekitar
|
NILAI
|
3.4 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR
|
TAJUK
|
ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar mengetahui perlunya mengetahui
isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar
dapat:
a) menyedari
kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.
b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam
sekitar.
c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga
kualiti alam sekitar.
d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang
terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks m/s 120-123
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam
sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
|
CATATAN
|
TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI SAKIT
|
SELASA – 30 APRIL 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam
Sekitar
|
NILAI
|
3.4 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR
|
TAJUK
|
ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar mengetahui perlunya mengetahui
isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar
dapat:
a) menyedari
kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.
b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam
sekitar.
c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga
kualiti alam sekitar.
d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang
terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku teks m/s 120-123
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam
sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
|
CATATAN
|
TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI SAKIT
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam
Sekitar
|
NILAI
|
3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
|
TAJUK
|
PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN
KELESTARIAN ALAM SEKITAR
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan
mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh
merosakkan alam sekitar
c)
mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Prihatin
terhadap isu alam sekitar
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 148-152
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar menyedari bahawa
tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
|
CATATAN
|
TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN – CUTI SAKIT
|
RABU – 01 MEI 2013
CUTI UMUM - HARI PEKERJA
KHAMIS – 02 MEI
2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
|
NILAI
|
3.4 PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR
|
TAJUK
|
ALAM SEKITAR
BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui perlunya mengetahui isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk
menjamin kesejahteraannya.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan meningkatkan kualiti
alam sekitar.
b)
menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam sekitar.
c)
mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar.
d)
melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam
sekitar
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Prihatin
terhadap isu-isu alam sekitar
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku
teks m/s 120-123
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menyatakan kepentingan
mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin
kesejahteraannya.
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 03
MEI 2013
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
|
NILAI
|
3.4 PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
|
TAJUK
|
PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN
KELESTARIAN ALAM SEKITAR
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari bahawa tindakan manusia akan
mempengaruhi alam sekitar
b) menjauhi tindakan rakus yang boleh
merosakkan alam sekitar
c)
mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Prihatin
terhadap isu alam sekitar
|
TEKNIK
|
Bersoaljawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 148-152
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar menyedari
bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan