http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 8 Mei 2013

MINGGU 17 (22 APRIL - 26 APRIL 2013)


MINGGU 17

22 APRIL  hingga 26 APRIL 2013

ISNIN – 22  APRIL  2013

KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.3  KEMAPANAN ALAM SEKITAR
TAJUK
UNDANG-UNDANG MENGEKALKAN KESEJAHTERAAN ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berusaha untuk mengekalkan keseimbangan alam sekitar untuk kesejahteraan semua benda hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari adanya undang-undang yang melindungi alam sekitar di Malaysia.
b) menerima undang-undang yang melindungi alam sekitar seperti Akta Kualiti Alam Sekitar.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Mematuhi peraturan dan Undang-undang yang telah ditetapkan.
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 140 - 143
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyatakan dengan jelas undang-undang yang berkaitan dengan melindungi alam sekitar di Negara kita, Malaysia.
CATATAN
 

 
Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K2
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap Pembangunan Masyarakat melalui Penglibatan Aktif dalam Aktiviti Kemasyarakatan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
Kemahiran Sivik
Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
Nilai Sivik
Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO

 
KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.3  KEMAPANAN ALAM SEKITAR
TAJUK
ALAM SEBAGAI TEMAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa memastikan agar kestabilan alam sekitar sentiasa dijaga untuk kemandirian diri masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan manusia perlu menguruskan tanah secara bertanggungjawab.
b) mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab.
c)  membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menjaga Kebersihan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 122 - 124
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyatakan 10 cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab.
CATATAN
 

 SELASA – 23 APRIL  2013

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.3  KEMAPANAN ALAM SEKITAR
TAJUK
ALAM SEBAGAI TEMAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa memastikan agar kestabilan alam sekitar sentiasa dijaga untuk kemandirian diri masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari kepentingan manusia perlu menguruskan tanah secara bertanggungjawab.
b) mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab.
c)  membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menjaga Kebersihan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 122 - 124
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyatakan 10 cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab.
CATATAN
 

 
KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.3  KEMAPANAN ALAM SEKITAR
TAJUK
UNDANG-UNDANG MENGEKALKAN KESEJAHTERAAN ALAM
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berusaha untuk mengekalkan keseimbangan alam sekitar untuk kesejahteraan semua benda hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyedari adanya undang-undang yang melindungi alam sekitar di Malaysia.
b) menerima undang-undang yang melindungi alam sekitar seperti Akta Kualiti Alam Sekitar.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Mematuhi peraturan dan Undang-undang yang telah ditetapkan.
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s 140 - 143
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat  menyatakan dengan jelas undang-undang yang berkaitan dengan melindungi alam sekitar di Negara kita, Malaysia.
CATATAN
 


RABU – 24 APRIL  2013


Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 3 : Hidup Bermasyarakat
Tajuk
Sumbangan terhadap Pembangunan Masyarakat melalui Penglibatan Aktif dalam Aktiviti Kemasyarakatan
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Mengenal pasti agensi kerajaan dan NGO yang berkhidmat kepada masyarakat
Kemahiran Sivik
Melibatkan diri dalam aktiviti kemasyarakatan melalui agensi-agensi kerajaan dan NGO
Nilai Sivik
Bersedia memberi sumbangan kemasyarakatan pada setiap masa
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber tentang peranan agensi kerajaan dan NGO

 
KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.4  PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR
TAJUK
ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui perlunya mengetahui isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.
b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam sekitar.
c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar.
d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 120-123
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
CATATAN
 

KHAMIS  – 25 APRIL  2013

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.4  PEKA TERHADAP ISU-ISU ALAM SEKITAR
TAJUK
ALAM SEKITAR BERKUALITI, TANGGUNGJAWAB SEMUA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui perlunya mengetahui isu-isu berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari kepentingan meningkatkan kualiti alam sekitar.
b) menanam sikap prihatin dan peka terhadaa isu alam sekitar.
c) mengetahui peranan pelbagai pihak dalam menjaga kualiti alam sekitar.
d) melibatkan diri dengan agensi-agensi yang terlibat dalam menjaga kualiti alam sekitar
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Prihatin terhadap isu-isu alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 120-123
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mengetahui isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar untuk menjamin kesejahteraannya.
CATATAN
 

 
JUMAAT  – 26 APRIL  2013

KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 3
Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
NILAI
3.4   PEKA TERHADAP ISU ALAM SEKITAR
TAJUK
PENGURUSAN YANG BIJAK MENJAMIN KELESTARIAN ALAM SEKITAR
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa peka terhadap isu-isu yang berkaitan dengan alam sekitar
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyedari bahawa tindakan manusia akan mempengaruhi alam sekitar
b)  menjauhi tindakan rakus yang boleh merosakkan alam sekitar
c) mencontohi tindakan positif yang bleh mengekalkan sumber semula jadi.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Prihatin terhadap isu alam sekitar
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku Teks m/s  148-152
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar menyedari bahawa tindakan manusia boleh mempengaruhi keseimbangan alam sekitar
 
CATATAN
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan