MINGGU 42
15 OKTOBER hingga 19 OKTOBER 2012
ISNIN – 15 OKTOBER 2012
PEPERIKSAAN AWAM
PMR 2012
Pelajar
Tingkatan 5 – cuti belajar
KELAS
|
4K5 / 4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925 / 1020-1130
|
JUM. PELAJAR
|
26 orang / 28 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
|
SUBJEK
|
PSV 2
|
MASA
|
3 JAM
|
MULA
|
0940
|
TAMAT
|
1240
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 16 OKTOBER 2012
PEPERIKSAAN AWAM
PMR 2012 - BERAKHIR
Pelajar
Tingkatan 5 – cuti belajar
RABU – 17 OKTOBER 2012
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 4
NILAI:
4.1 – 4.3
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN STRUKTUR
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
|
BBM
|
Buku teks
m/s 238 - 242, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima peranan
yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan
sejagat
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4K5
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
24 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN ISLAM 2
|
MASA
|
1 ⅔ JAM
|
MULA
|
0745
|
TAMAT
|
0925
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 18 OKTOBER 2012
KELAS
|
5K8 dan 5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
21 orang / 18 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 2
NILAI:
2.1 – 2.4
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN ESEI
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
|
MATAPELAJARAN
|
PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN
|
KELAS
|
5K8
|
MASA
|
0705-0815
|
JUMLAH PELAJAR
|
20
ORANG
|
TAJUK
|
TEMA:
TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) Yunani dan Rom |
OBJEKTIF
|
Selepas
sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a) Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini. b) Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom c) Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
KAEDAH/AKTIVITI
|
Pengurusan grafik: Membandingkan sumbangan
setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar
yang terdapat dalam buku teks sejarah.
|
KBKK
|
Mengklasifikasikan
|
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
|
Bersyukur
kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada
seluruh masyarakat
|
KONSEP/ISTILAH
|
1.
Dinasti
2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI
|
Pengajaran
dan pembelajaran seperti yang dirancang
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 19 OKTOBER 2012
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0940-10.40
|
JUM. PELAJAR
|
32 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 2
NILAI:
4.1 – 4.3
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN STRUKTUR
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
24 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
|
SUBJEK
|
MATEMATIK 2
|
MASA
|
2 1/2 JAM
|
MULA
|
0910
|
TAMAT
|
1140
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan