MINGGU 40
01 OKTOBER hingga 05 OKTOBER 2012
ISNIN – 01 OKTOBER 2012
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205-1240
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 3
NILAI:
3.1 – 3.4
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN STRUKTUR
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4K5 / 4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925 / 1020-1130
|
JUM. PELAJAR
|
26 orang / 28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang
Pembelajaran 7: Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.3
Saling Menghormati
Antara Negara
|
TAJUK
|
KEISTIMEWAAN DASAR LUAR NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya saling
menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan sejagat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di
akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) Melibatkan diri dalam pelbagai aktiviti
untuk menjalin hubungan baik antara Negara.
b) Menjelaskan Dasar Berkecuali yang
diamalkan oleh Malaysia
c) Menerima kenyataan bahawa setiap Negara
perlu memahami pendirian Negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak
timbul sebrng percanggahan.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati
|
TEKNIK
|
sumbangsaran
|
BBM
|
Buku
teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para
pelajar dapat menjelaskan Dasar Berkecuali yang
diamalkan oleh Negara Malaysia untuk mengelakkan sebarang tindakan atau isu
yang bercanggahan dengan dasar Negara-negara lain.
|
SELASA – 02 OKTOBER 2012
KELAS
|
5K8 dan 5MPV dan 5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0750-0815 dan 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
21 orang / 18 orang dan 32
orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 3
NILAI:
3.1 – 3.4
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN STRUKTUR
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
RABU – 03 OKTOBER 2012
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 3
NILAI:
3.1- 3.4
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN ESEI
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
|
BBM
|
Buku teks
m/s 238 - 242, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima peranan
yang dimainkan oleh pertubuhan antarabangsa dalam menjamin kesejahteraan
sejagat
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4K5
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
24 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 1
NILAI:
1.1 – 1.12
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN STRUKTUR / ESEI
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
c.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
nanti.
d.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM kelak
|
BBM
|
Lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk PEPERIKSAAN
AKHIR TAHUN nanti
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 04 OKTOBER 2012
KELAS
|
5K8 dan 5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
21 orang / 18 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 2
NILAI:
2.1 – 2.4
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN ESEI
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
|
MATAPELAJARAN
|
PEMULIHAN SEJARAH - SAMBUNGAN
|
KELAS
|
5K8
|
MASA
|
0705-0815
|
JUMLAH PELAJAR
|
20
ORANG
|
TAJUK
|
TEMA:
TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK: Peningkatan dan Sumbangan Tamadun a) Yunani dan Rom |
OBJEKTIF
|
Selepas
sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a) Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini. b) Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom c) Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini. |
KAEDAH/AKTIVITI
|
Pengurusan grafik: Membandingkan
sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom,
melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.
|
KBKK
|
Mengklasifikasikan
|
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
|
Bersyukur
kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada
seluruh masyarakat
|
KONSEP/ISTILAH
|
1.
Dinasti
2. Demokrasi 3. Republik 4. Colosseum |
REFLEKSI
|
Pengajaran
dan pembelajaran seperti yang dirancang
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 05 OKTOBER 2012
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0940-10.40
|
JUM. PELAJAR
|
32 orang
|
AKTIVITI
|
ULANGKAJI
|
NILAI
|
BIDANG
PEMBELAJARAN 2
NILAI:
2.1 – 2.4
|
BENTUK SOALAN
|
2 SOALAN ESEI
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjawab
soalan mengikut skema jawaban yang betul semasa SPM nanti.
b.
Mengulangkaji
pelajaran bersama-sama guru untuk SPM nanti.
|
BBM
|
Lembaran
kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengulangkaji
pelajaran untuk SPM 2012
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
24 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
|
SUBJEK
|
BAHASA MALAYSIA 1
|
MASA
|
2¼ JAM
|
MULA
|
0710
|
TAMAT
|
0925
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan