http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Isnin, 13 Ogos 2012

MINGGU 32 (06 OGOS - 10 OGOS 2012)


MINGGU 32
06  OGOS  hingga 10 OGOS 2012

ISNIN – 06  OGOS  2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.2  KEBEBASAN  BERAGAMA
TAJUK
KEBEBASAN BERAGAMA MEMUPUK KEHARMONIAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui setiap individu adalah bebas untuk menganut agama masing-masing
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima bahawa setiap individu bebas dan berhak melaksanakan tuntutan agama masing-masing.
b. menghormati kebebasan yang diberikan kepada setiap penganut untuk mempraktikkan amalan agama masing-masing.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 221 - 224, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima bahawa setiap individu bebas dan berhak melaksanakan tuntutan agama masing-masing.
CATATAN


KELAS
4K5 / 4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR
26 orang  / 28 orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.

SELASA – 07  OGOS  2012

KELAS
5K8 dan 5MPV dan 5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0750-0815  dan 0940-1055
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang  dan 32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.2  KEBEBASAN  BERAGAMA
TAJUK
KEBEBASAN BERAGAMA MEMUPUK KEHARMONIAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui setiap individu adalah bebas untuk menganut agama masing-masing
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima bahawa setiap individu bebas dan berhak melaksanakan tuntutan agama masing-masing.
b. menghormati kebebasan yang diberikan kepada setiap penganut untuk mempraktikkan amalan agama masing-masing.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 221 - 224, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima bahawa setiap individu bebas dan berhak melaksanakan tuntutan agama masing-masing.
CATATAN



RABU – 08  OGOS  2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.4  PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
TAJUK
MASYARAKAT BERTANGGUNGJAWAB NEGARA MEMBANGUN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui perlunya menglibatkan diri dalam pembangunan negara sama ada secara langsung atau secara tidak langsung.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. melibatkan diri dalam aktiviti badan sukarela untuk membangunkan negara.
b. menceritakan cara menjayakan program pembangunan negara
c. menyokong projek dan program pembangunan negara secara berkumpulan atau individu.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 227 - 230, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat melibatkan diri dalam aktiviti badan sukarela (unit beruniform – di sekolah) untuk terlibat dalam program pembangunan negara.

CATATAN


KELAS
4K5
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN


KHAMIS  – 09 OGOS 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.4  PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
TAJUK
MASYARAKAT BERTANGGUNGJAWAB NEGARA MEMBANGUN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui perlunya menglibatkan diri dalam pembangunan negara sama ada secara langsung atau secara tidak langsung.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. melibatkan diri dalam aktiviti badan sukarela untuk membangunkan negara.
b. menceritakan cara menjayakan program pembangunan negara
c. menyokong projek dan program pembangunan negara secara berkumpulan atau individu.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 227 - 230, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat melibatkan diri dalam aktiviti badan sukarela (unit beruniform – di sekolah) untuk terlibat dalam program pembangunan negara.

CATATAN


MATAPELAJARAN
PEMULIHAN  SEJARAH - SAMBUNGAN
KELAS
5K8
MASA
0705-0815
JUMLAH PELAJAR
20 ORANG
TAJUK
TEMA:  TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK:  Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a)  Yunani dan Rom
OBJEKTIF
Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a)  Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b)  Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c)  Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.
KAEDAH/AKTIVITI
Pengurusan grafik:  Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.
KBKK
Mengklasifikasikan
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat
KONSEP/ISTILAH
1.  Dinasti
2.  Demokrasi
3.  Republik
4.  Colosseum
REFLEKSI
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang
CATATAN


JUMAAT  – 10  OGOS  2012

KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
NILAI
6.4  PENGLIBATAN DIRI DALAM PEMBANGUNAN NEGARA
TAJUK
MASYARAKAT BERTANGGUNGJAWAB NEGARA MEMBANGUN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui perlunya menglibatkan diri dalam pembangunan negara sama ada secara langsung atau secara tidak langsung.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. melibatkan diri dalam aktiviti badan sukarela untuk membangunkan negara.
b. menceritakan cara menjayakan program pembangunan negara
c. menyokong projek dan program pembangunan negara secara berkumpulan atau individu.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 227 - 230, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat melibatkan diri dalam aktiviti badan sukarela (unit beruniform – di sekolah) untuk terlibat dalam program pembangunan negara.

CATATAN


KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN








Tiada ulasan:

Catat Ulasan