MINGGU 12
21 MAC hingga 25 MAC 2011
ISNIN – 21 MAC 2011
KELAS | 1I dan 1N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 2.00-2.35 petang 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 23 orang 24 orang 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.9 KERAJINAN |
TAJUK | HENDAK SERIBU DAYA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mengetahui jika kita hendak mencapai sesuatu kejayaan, kita hendaklah berusaha bersungguh-sungguh. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk berjaya. b) melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan c) mengambil iktibar daripada orang yang berjaya dengan berusaha gigih. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Berusaha bersungguh-sungguh |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 44 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan cirr-ciri seorang pelajar yang berjaya. |
CATATAN |
|
SELASA – 22 MAC 2011
KELAS | 1D |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIKS DAN KENEGARAAN |
MASA | 3.25-4.35 petang |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
TEMA | Hubungan Kekeluargaan |
TAJUK | Ibu, Ayah Jantung Hatiku |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Menerangkan pentingnya kasih sayang terhadap ibi bapa atau penjaga |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Meluahkan perasaan kasih sayang kepada ibu bapa atau penjaga |
PEMUPUKAN NILAI | Menghargai kasih sayang ibu bapa atau penjaga |
PENDEKATAN | Pendekatan Konservatif |
BBM | Buku Teks PSK T1 KBKK |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat memahami dengan aktiviti yang perlu dilakukan |
CATATAN |
|
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 5.10-6.20 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.9 KERAJINAN |
TAJUK | USAHA TANGGA KEJAYAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mengetahui untuk mencapai sesuatu kejayaan, hendaklah berusaha bersungguh-sungguh. |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap menyayangi sesama manusia. b) mengamalkan tingkahlaku tidak memusnahkan haiwan dan tumbuhan. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Berusaha bersungguh-sungguh |
TEKNIK | Sumbang saran |
BBM | Buku teks muka surat 45 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menjelaskan kepentingan sikap bertanggungjawab dalam pelbagai situasi |
CATATAN |
|
RABU – 23 MAC 2011
KELAS | 1E |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.00-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 26 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.9 KERAJINAN |
TAJUK | HENDAK SERIBU DAYA |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Pelajar mengetahui jika kita hendak mencapai sesuatu kejayaan, kita hendaklah berusaha bersungguh-sungguh. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengetahui kepentingan bersikap rajin untuk berjaya. b) melatih diri untuk mengamalkan sikap rajin dalam kehidupan c) mengambil iktibar daripada orang yang berjaya dengan berusaha gigih. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Berusaha bersungguh-sungguh |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 44 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan cirr-ciri seorang pelajar yang berjaya. |
KELAS | 1F |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIKS DAN KENEGARAAN |
MASA | 3.25-4.35 petang |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
TEMA | Hubungan Kekeluargaan |
TAJUK | Ibu, Ayah Jantung Hatiku |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Menerangkan pentingnya kasih sayang terhadap ibi bapa atau penjaga |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Meluahkan perasaan kasih sayang kepada ibu bapa atau penjaga |
PEMUPUKAN NILAI | Menghargai kasih sayang ibu bapa atau penjaga |
PENDEKATAN | Pendekatan Konservatif |
BBM | Buku Teks PSK T1 KBKK |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat memahami dengan aktiviti yang perlu dilakukan |
CATATAN |
|
KHAMIS – 24 MAC 2011
KELAS | 1N |
MASA | 2.35-3.10 petang 3.25-4.35 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.9 KASIH SAYANG |
TAJUK | KASIH SAYANG PENENANG NURANI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui kasih sayang amat diperlukan oleh setiap individu di muka bumi ini. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) memahami konsep sayangkan diri sendiri. b) melatih diri untuk mengamalkan sifat kendiri yang positif. c) mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh membahayakan diri sendiri. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Saling menyayangi antara satu sama lain |
TEKNIK/AKTIVITI | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 49 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kepentingan kasih sayang dalam kehidupan setiap individu. |
CATATAN |
|
KELAS | 2N |
SUBJEK | PENDIDIKAN MORAL |
MASA | 4.35-5.10 petang |
JUM. PELAJAR | 28 orang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.9 KASIH SAYANG |
TAJUK | KASIH SAYANG MEMBAWA KEBAHAGIAAN |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Setiap pelajar mengetahui kasih sayang diperlukan dalam kehidupan ini. |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas Pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) mengamalkan sikap menyayangi sesama manusia. b) mengamalkan tingkah laku tidak memusnahkan haiwan dan tumbuhan. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Saying-menyayangi |
TEKNIK | Bersoaljawab |
BBM | Buku teks muka surat 49 |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat mengamalkan sikap kasih sayang sesama insan |
CATATAN |
|
KELAS | 1H |
SUBJEK | PENDIDIKAN SIVIKS DAN KENEGARAAN |
MASA | 3.25-4.35 petang |
JUM. PELAJAR | 16 orang |
TEMA | Hubungan Kekeluargaan |
TAJUK | Ibu, Ayah Jantung Hatiku |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Menerangkan pentingnya kasih sayang terhadap ibi bapa atau penjaga |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) Meluahkan perasaan kasih sayang kepada ibu bapa atau penjaga |
PEMUPUKAN NILAI | Menghargai kasih sayang ibu bapa atau penjaga |
PENDEKATAN | Pendekatan Konservatif |
BBM | Buku Teks PSK T1 KBKK |
REFLEKSI | Selepas p&p, para pelajar dapat memahami dengan aktiviti yang perlu dilakukan |
CATATAN |
|
JUMAAT – 25 MAC 2011
KELAS | 1I dan 1E |
MASA | 4.00-5.10 petang 5.10-6.20 petang |
BIDANG PEMBELAJARAN | Bidang Pembelajaran 1 Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri |
NILAI | 1.9 KASIH SAYANG |
TAJUK | KASIH SAYANG PENENANG NURANI |
PENGETAHUAN SEDIA ADA | Semua pelajar mengetahui kasih sayang amat diperlukan oleh setiap individu di muka bumi ini. |
HASIL PEMBELAJARAN | Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat: a) memahami konsep sayangkan diri sendiri. b) melatih diri untuk mengamalkan sifat kendiri yang positif. c) mengelakkan diri daripada terlibat dalam kegiatan yang boleh membahayakan diri sendiri. |
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI | Saling menyayangi antara satu sama lain |
TEKNIK | Perbincangan |
BBM | Buku Teks m/s 49 |
AKTIVITI | Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kepentingan kasih sayang dalam kehidupan setiap individu. |
REFLEKSI |
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan