HARI | ISNIN |
TARIKH | 02 OGOS 2010 |
KELAS | 4K6, 4K7 dan 4K8 |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | BAB 7: ISLAM DI ASIA TENGGARA a) Teori dan bukti |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan teori dan bukti kedatangan Islam ke Asia Tenggara b. Melakarkan arah kedatangan Islam ke Asia Tenggara c. Menghuraikan teori kedatangan Islam ke Asia Tenggara |
KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Teori kedatangan Islam |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam |
KONSEP/ISTILAH | Teori Kesusasteraan Kebudayaan Batu bersurat Makam / batu nisan |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | SELASA |
TARIKH | 03 OGOS 2010 |
KELAS | 4K5 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | BAB 7: ISLAM DI ASIA TENGGARA a) Teori dan bukti |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan teori dan bukti kedatangan Islam ke Asia Tenggara b. Melakarkan arah kedatangan Islam ke Asia Tenggara c. Menghuraikan teori kedatangan Islam ke Asia Tenggara |
KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
KAEDAH/AKTIVITI | Pengurusan grafik: Teori kedatangan Islam |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam |
KONSEP/ISTILAH | Teori Kesusasteraan Kebudayaan Batu bersurat Makam / batu nisan |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
HARI | SELASA - Nota & Latihan |
TARIKH | 03 OGOS 2010 |
KELAS | 4K7 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TAJUK | BAB 7: ISLAM DI ASIA TENGGARA a) Teori dan bukti |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan teori dan bukti kedatangan Islam ke Asia Tenggara b. Melakarkan arah kedatangan Islam ke Asia Tenggara c. Menghuraikan teori kedatangan Islam ke Asia Tenggara |
KAEDAH/AKTIVITI | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
KBKK | Kajian peta: Teori Kedatangan Islam di Asia Tenggara |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam - sifat-sifat mulia Rasulullah |
KONSEP/ISTILAH | Teori Kesusasteraan Kebudayaan Batu bersurat Makam / batu nisan |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan |
HARI | RABU - Nota & Latihan |
TARIKH | 04 OGOS 2010 |
KELAS | 4K6, 4K5 dan 4K8 |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | BAB 7: ISLAM DI ASIA TENGGARA a) Teori dan bukti |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyatakan teori dan bukti kedatangan Islam ke Asia Tenggara b. Melakarkan arah kedatangan Islam ke Asia Tenggara c. Menghuraikan teori kedatangan Islam ke Asia Tenggara |
KEMAHIRAN KBKK | Mengumpul dan mengelaskan maklumat |
KAEDAH/AKTIVITI | Kajian peta: Teori Kedatangan Islam di Asia Tenggara |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Mencontohi kepimpinan secara Islam |
KONSEP/ISTILAH | Teori Kesusasteraan Kebudayaan Batu bersurat Makam / batu nisan |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | KHAMIS |
TARIKH | 05 OGOS 2010 |
KELAS | 4K8, 4K7 dan 4K8 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | BAB 7: ISLAM DI ASIA TENGGARA b) Penyebaran Islam di Asia Tenggara - Cara dan penerimaan |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyenaraikancara penyebaran Islam di Asia Tenggara b. Menghuraikan cara penyebaran & penerimaan Islam di Asia Tenggara c) Merasionalkan keistimewaan Islam yang menarik minat masyarakat Asia Tenggara untuk memeluk Islam |
KEMAHIRAN KBKK | Mengenal pasti fakta |
KAEDAH/AKTIVITI | Membina peta minda: Cara Penyebaran Islam |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Kepimpinan berwibawa menjamin kedaulatan negara |
KONSEP/ISTILAH | Pedagang Angin Monsun Asia Tenggara mubaligh Tokoh Sejarah |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
HARI | JUMAAT |
TARIKH | 06 OGOS 2010 |
KELAS | 4K5 |
MATAPELAJARAN | SEJARAH |
TEMA | TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA |
TAJUK/BAB | BAB 7: ISLAM DI ASIA TENGGARA b) Penyebaran Islam di Asia Tenggara - Cara dan penerimaan |
HASIL PEMBELAJARAN | Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat a. Menyenaraikancara penyebaran Islam di Asia Tenggara b. Menghuraikan cara penyebaran & penerimaan Islam di Asia Tenggara c) Merasionalkan keistimewaan Islam yang menarik minat masyarakat Asia Tenggara untuk memeluk Islam |
KEMAHIRAN KBKK | Mengenal pasti fakta |
KAEDAH/AKTIVITI | Membina peta minda: Cara Penyebaran Islam |
NILAI/UNSUR PATRIOTISME | Kepimpinan berwibawa menjamin kedaulatan negara |
KONSEP/ISTILAH | Pedagang Angin Monsun Asia Tenggara mubaligh Tokoh Sejarah |
REFLEKSI | Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang |
Tiada ulasan:
Catat Ulasan