http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Rabu, 5 Mac 2014

MINGGU 8 (17/02/2014 - 22/02/20140


MINGGU 8

17 FEBRUARI hingga 22 FEBRUARI 2014

 

ISNIN – 17 FEBRUARI 2014

 

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI
TAJUK
RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara.
b)  mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak.
c)  memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 47 - 50
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
CATATAN
 

 

SELASA – 18 FEBRUARI 2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 37
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN
 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Masa
0815-0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara

 

RABU – 19 FEBRUARI 2014

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
29  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 37
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN
 

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertolak ansur untuk menjamin kesejahteraan dalam kehidupan seharian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat
b)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 43
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan sikap tolak ansur yang perlu ada pada sesuatu situasi kehidupan
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 20 FEBRUARI 2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 37
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN
 

 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertolak ansur untuk menjamin kesejahteraan dalam kehidupan seharian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat
b)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 43
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan sikap tolak ansur yang perlu ada pada sesuatu situasi kehidupan
CATATAN
 

 

 

JUMAAT  – 21 FEBRUARI 2014

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
27 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 37
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN
 

 

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6  TOLERANSI
TAJUK
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN MASYARAKAT
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa bertolak ansur untuk menjamin kesejahteraan dalam kehidupan seharian
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menyatakan kepentingan mengamalkan nilai toleransi dalam kehidupan bermasyarakat
b)  menunjukkan sikap bertolak ansur dalam menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Patuh kepada perancangan yang dibuat
TEKNIK
Bersoal jawab
BBM
Buku Teks m/s 43
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyenaraikan sikap tolak ansur yang perlu ada pada sesuatu situasi kehidupan
CATATAN
 

 

SABTU – 22 FEBRUARI 2014

Jadual Hari Selasa

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.6 TOLERANSI
TAJUK
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara yang harmoni.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b)  menyedari kepentingan toleransi sebagai pemangkin perpaduan.
c)  bertolak ansur terhadap amalan hidup pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menepati masa
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 37
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
CATATAN
 

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
5K4
Masa
0815-0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara

Tiada ulasan:

Catat Ulasan