MINGGU 8
17 FEBRUARI hingga 22
FEBRUARI 2014
ISNIN – 17 FEBRUARI 2014
KELAS
|
5MPV, 5K8 & 5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 -
1240
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang / 37 orang dan 10
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.7
BERDIKARI
|
TAJUK
|
RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menjelaskan kepentingan sikap berdikari
dalam memajukan diri dan negara.
b) mencontohi sikap berdikari yang diamalkan
oleh pelbagai pihak.
c) memahami bahawa setiap orang perlu
berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Sentiasa
cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan
orang lain
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 47 - 50
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat mencontohi
sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
|
CATATAN
|
|
SELASA – 18 FEBRUARI
2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6 TOLERANSI
|
TAJUK
|
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara
yang harmoni.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b) menyedari kepentingan toleransi sebagai
pemangkin perpaduan.
c) bertolak ansur terhadap amalan hidup
pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 37
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
|
CATATAN
|
|
Mata Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
0815-0925
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
|
BBB
|
Buku Teks m/s 8-14
|
Refleksi
|
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk
pembangunan negara
|
RABU – 19 FEBRUARI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705 - 0815
|
JUM. PELAJAR
|
29
orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6 TOLERANSI
|
TAJUK
|
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara
yang harmoni.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b) menyedari kepentingan toleransi sebagai
pemangkin perpaduan.
c) bertolak ansur terhadap amalan hidup
pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 37
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6
TOLERANSI
|
TAJUK
|
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN
MASYARAKAT
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa bertolak ansur untuk menjamin kesejahteraan dalam kehidupan seharian
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai
toleransi dalam kehidupan bermasyarakat
b) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam
menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh kepada
perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 43
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyenaraikan
sikap tolak ansur yang perlu ada pada sesuatu situasi kehidupan
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 20 FEBRUARI 2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6 TOLERANSI
|
TAJUK
|
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara
yang harmoni.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b) menyedari kepentingan toleransi sebagai
pemangkin perpaduan.
c) bertolak ansur terhadap amalan hidup
pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 37
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
37 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6
TOLERANSI
|
TAJUK
|
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN
MASYARAKAT
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa bertolak ansur untuk menjamin kesejahteraan dalam kehidupan seharian
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai
toleransi dalam kehidupan bermasyarakat
b) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam
menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh
kepada perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 43
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyenaraikan
sikap tolak ansur yang perlu ada pada sesuatu situasi kehidupan
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 21 FEBRUARI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
27 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6 TOLERANSI
|
TAJUK
|
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara
yang harmoni.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b) menyedari kepentingan toleransi sebagai
pemangkin perpaduan.
c) bertolak ansur terhadap amalan hidup
pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 37
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6
TOLERANSI
|
TAJUK
|
TOLERANSI MENJAMIN KESEJAHTERAAN
MASYARAKAT
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
sentiasa bertolak ansur untuk menjamin kesejahteraan dalam kehidupan seharian
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menyatakan kepentingan mengamalkan nilai
toleransi dalam kehidupan bermasyarakat
b) menunjukkan sikap bertolak ansur dalam
menerima dasar yang dijalankan oleh kerajaan.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Patuh
kepada perancangan yang dibuat
|
TEKNIK
|
Bersoal
jawab
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 43
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyenaraikan
sikap tolak ansur yang perlu ada pada sesuatu situasi kehidupan
|
CATATAN
|
|
SABTU – 22 FEBRUARI 2014
Jadual Hari Selasa
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.6 TOLERANSI
|
TAJUK
|
RAKYAT BERTOLERANSI, NEGARA HARMONI
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mengetahui sikap toleransi / tolak ansur boleh membantu mewujudkan negara
yang harmoni.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) menghormati amalan hidup pelbagai kaum.
b) menyedari kepentingan toleransi sebagai
pemangkin perpaduan.
c) bertolak ansur terhadap amalan hidup
pelbagai kaum dalam kehidupan mereka.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menepati
masa
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 37
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kesan buruk jika tidak mahu bertolak ansur dalam kehidupan
|
CATATAN
|
|
Mata Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
0815-0925
|
Tema
|
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
|
BBB
|
Buku Teks m/s 8-14
|
Refleksi
|
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk
pembangunan negara
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan