http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Selasa, 28 Januari 2014

MINGGU 2 (06 JANUARI - 10 JANUARI 2014)


MINGGU 2

06 JANUARI hingga 10 JANUARI 2014

 

ISNIN – 06 JANUARI 2014

 

KELAS
5MPV, 5K8 & 5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
18 orang / 37 orang dan 10 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 07
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 

SELASA – 07 JANUARI 2014

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.1  KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
TAJUK
KESEJAHTERAAN ALAM TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai kebersihan alam adalah tanggungjawab bersama
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  melaksanakan tanggungjawab untuk menguruskan alam secara bijaksana.
b)  menerima hakikat bahawa manusia dipertanggungjawabkan menjaga dan melindungi alam dan penghuninya.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Menjaga dan menghargai alam sekitar
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 03 - 05
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan kepentingan menjaga alam sekitar .
CATATAN
 

 

Kelas
5K4
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Konsep PSH
  • Ciri-ciri PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menerangkan konsep PSH untuk pembangunan Negara
  • Menjelaskan ciri-ciri PSH
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Menghasilkan peta minda tentang konsep dan ciri-ciri PSH
BBB
Buku Teks m/s 2-5
Refleksi
Pelajar dapat menerangkan konsep dan menjelaskan ciri-ciri PSH

 

RABU – 08 JANUARI 2014

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
29  orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
AMANAH  PEGANGAN  HIDUP  KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 11 - 14
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH – Soalan Esei
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
CATATAN
 

 

 

KHAMIS  – 10 JANUARI 2013

 

KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
AMANAH  PEGANGAN  HIDUP  KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 11 - 14
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 

KELAS
5K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
37 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH – Soalan Esei
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
CATATAN
 

 

JUMAAT  – 10 JANUARI 2014

 

KELAS
4K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
27 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH
TAJUK
AMANAH  PEGANGAN  HIDUP  KITA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 11 - 14
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menyatakan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang lain.
CATATAN
 

 

KELAS
5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.2  AMANAH – Soalan Esei
TAJUK
HINDARI  RASUAH  RAKYAT   BERTUAH
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala rasuah.
b) menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran negara.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Jujur
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Aktiviti Pendidikan Moral
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat menjawab soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
CATATAN
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan