MINGGU 2
06 JANUARI hingga 10
JANUARI 2014
ISNIN – 06 JANUARI
2014
KELAS
|
5MPV, 5K8 & 5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815 – 0925, 0940-1055 & 1205 -
1240
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang / 37 orang dan 10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.2
AMANAH
|
TAJUK
|
HINDARI RASUAH
RAKYAT BERTUAH
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam
melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala
rasuah.
b)
menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran
negara.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 07
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang
lain.
|
CATATAN
|
|
SELASA – 07 JANUARI
2014
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.1
KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
|
TAJUK
|
KESEJAHTERAAN ALAM TANGGUNGJAWAB
BERSAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai kebersihan alam adalah tanggungjawab bersama
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) melaksanakan tanggungjawab untuk
menguruskan alam secara bijaksana.
b) menerima hakikat bahawa manusia
dipertanggungjawabkan menjaga dan melindungi alam dan penghuninya.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Menjaga
dan menghargai alam sekitar
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 03 - 05
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
kepentingan menjaga alam sekitar .
|
CATATAN
|
|
Kelas
|
5K4
|
Masa
|
0815 -
0925
|
Tema
|
Tema 1
: Pencapaian Kendiri
|
Tajuk
|
Pendidikan
Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
Pengetahuan
Sivik
Kemahiran Sivik
Nilai Sivik
|
Aktiviti
|
Menghasilkan
peta minda tentang konsep dan ciri-ciri PSH
|
BBB
|
Buku
Teks m/s 2-5
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menerangkan konsep dan menjelaskan ciri-ciri PSH
|
RABU – 08 JANUARI
2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705 - 0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.2
AMANAH
|
TAJUK
|
AMANAH PEGANGAN
HIDUP KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam
melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala
rasuah.
b)
menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran
negara.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 11 - 14
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang
lain.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.2
AMANAH – Soalan Esei
|
TAJUK
|
HINDARI RASUAH
RAKYAT BERTUAH
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam
melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala
rasuah.
b)
menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran
negara.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
Aktiviti Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjawab
soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 10 JANUARI 2013
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.2
AMANAH
|
TAJUK
|
AMANAH PEGANGAN
HIDUP KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam
melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala
rasuah.
b)
menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran
negara.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 11 - 14
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang
lain.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
37 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.2
AMANAH – Soalan Esei
|
TAJUK
|
HINDARI RASUAH
RAKYAT BERTUAH
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam
melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala
rasuah.
b)
menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran
negara.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
Aktiviti Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjawab
soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 10 JANUARI 2014
KELAS
|
4K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
27 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.2
AMANAH
|
TAJUK
|
AMANAH PEGANGAN
HIDUP KITA
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam
melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala
rasuah.
b)
menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran
negara.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku Teks
m/s 11 - 14
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menyatakan
pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan seharian agar dihormati oleh orang
lain.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
18 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan
Diri
|
NILAI
|
1.2
AMANAH – Soalan Esei
|
TAJUK
|
HINDARI RASUAH
RAKYAT BERTUAH
|
PENGETAHUAN SEDIA
ADA
|
Pelajar
mempercayai bersikap amanah akan dihormati oleh masyarakat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a) sentiasa mengamalkan sikap amanah dalam
melaksanakan tugas dan kewajipan dengan tidak melibatkan diri dalam gejala
rasuah.
b)
menyatakan ciri-ciri seorang yang amanah terutamanya dalam pentadbiran
negara.
|
PENDEKATAN /
PEMUPUKAN NILAI
|
Jujur
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku
Aktiviti Pendidikan Moral
|
REFLEKSI
|
Selepas
p&p, para pelajar dapat menjawab
soalan esei yang diberikan mengikut format SPM sebenar
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan