MINGGU 37
09 SEPTEMBER hingga 13
SEPTEMBER 2013
ISNIN – 09 SEPTEMBER
2013
KELAS
|
5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
AKTIVITI
|
PEPERIKSAAN PERCUBAAN
SPM
|
SUBJEK
|
SAINS PERTANIAN 1
|
MASA
|
1 ½ JAM
|
MULA
|
0755
|
TAMAT
|
0920
|
OBJEKTIF
|
Selepas
peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah
dipelajari
|
REFLEKSI
|
Para pelajar tekun menjawab soalan
peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
9 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.2 SALING MEMBANTU DAN BEKERJASAMA
|
TAJUK
|
WAWASAN 2020, KITA JAYAKAN BERSAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui pentingnya sikap saling membantu dan bekerjasama untuk
menjamin kesejahteraan sejagat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari kepentingan saling membantu dan bekerjasama untuk menjayakan
Wawasan 2020.
b.
menjelaskan cabaran-cabaran yang terdapat dalam Wawasan 2020.
c. memiliki
keyakinan diri bagi menghadapi cabaran dalam Wawasan 2020.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Saling
bekerjasama
|
TEKNIK
|
Sumbangsaran
|
BBM
|
Buku teks
m/s 221 - 223, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat ____________________________________
____________________________________________________
|
CATATAN
|
|
SELASA – 10
SEPTEMBER 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan
Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.2 SALING MEMBANTU DAN BEKERJASAMA
|
TAJUK
|
WAWASAN 2020, KITA JAYAKAN BERSAMA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui pentingnya sikap saling membantu dan bekerjasama untuk
menjamin kesejahteraan sejagat.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menyedari kepentingan saling membantu dan bekerjasama untuk menjayakan
Wawasan 2020.
b.
menjelaskan cabaran-cabaran yang terdapat dalam Wawasan 2020.
c. memiliki
keyakinan diri bagi menghadapi cabaran dalam Wawasan 2020.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Saling
bekerjasama
|
TEKNIK
|
Sumbangsaran
|
BBM
|
Buku teks
m/s 221 - 223, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat ____________________________________
____________________________________________________
|
CATATAN
|
|
KELAS
|
5K1
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205 - 1240
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang
|
AKTIVITI
|
PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN PERCUBAAN
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
|
JENIS SOALAN
|
SOALAN STRUKTUR – 8 SOALAN
|
OBJEKTIF
|
Selepas
membuat pembetulan kertas peperiksaan, para pelajar dapat membuat pembetulan
kertas peperiksaan berdasarkan skema jawapan SPM yang betul.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar membuat pembetulan
kertas soalan peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
RABU – 11 SEPTEMBER 2013
Mata
Pelajaran
|
PSK
|
Kelas
|
4K4
|
Bilangan
Pelajar
|
31 orang
|
Masa
|
0705 - 0815
|
Tema
|
Tema
4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Unit
6: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
a) Pengenalan Kepada Agama
b) Prinsip-prinsip Penting Dalam Ajaran Agama
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pengetahuan Sivik
Menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran pelbagai
agama.
Kemahiran Sivik
Mengamalkan nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam
kehidupan
Nilai Sivik
Menghormati nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
|
Aktiviti
|
Mencari
maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai
agama lain.
|
BBB
|
Internet,
akhbar, majalah
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran
pelbagai agama lain.
|
KELAS
|
4S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
10 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.3 SALING
MENGHORMATI ANTARA NEGARA
|
TAJUK
|
KEISTIMEWAAN DASAR LUAR MALAYSIA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui perlunya menghormati antara negara untuk menjamin
kesejahteraan hidup.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menjelaskan
Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia
b.
menyatakan kepentingan setiap negara menghormati antara satu sama lain.
c. menerima
kenyataan bahawa setiap negaa perlu memahami pendirian negara lain berhubung
sesuatu isu supaya tidak timbul sebarang percanggahan.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersatu padu
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 227 - 228, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat
|
CATATAN
|
|
KHAMIS – 12 SEPTEMBER 2013
KELAS
|
4MPV / 4K8
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
16 orang / 39 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan
Dengan Keamanan dan Keharmonian
|
NILAI
|
7.3
SALING MENGHORMATI ANTARA NEGARA
|
TAJUK
|
KEISTIMEWAAN DASAR LUAR MALAYSIA
|
PENGETAHUAN SEDIA
|
Para
pelajar mengetahui perlunya menghormati antara negara untuk menjamin
kesejahteraan hidup.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir
pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a.
menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia
b.
menyatakan kepentingan setiap negara menghormati antara satu sama lain.
c. menerima
kenyataan bahawa setiap negaa perlu memahami pendirian negara lain berhubung
sesuatu isu supaya tidak timbul sebarang percanggahan.
|
PENDEKATAN/
PEMUPUKAN NILAI
|
Bersatu
padu
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks
m/s 227 - 228, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat
|
CATATAN
|
|
JUMAAT – 13 SEPTEMBER 2013
KELAS
|
5K1 / 5K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815 / 0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
28 orang / 29 orang
|
AKTIVITI
|
PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN PERCUBAAN
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN
|
JENIS SOALAN
|
SOALAN STRUKTUR – 8 SOALAN
|
OBJEKTIF
|
Selepas
membuat pembetulan kertas peperiksaan, para pelajar dapat membuat pembetulan
kertas peperiksaan berdasarkan skema jawapan SPM yang betul.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar membuat pembetulan
kertas soalan peperiksaan.
|
CATATAN
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan