http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Isnin, 30 September 2013

MINGGU 37 (09 SEPTEMBER - 13 SEPTEMBER 2013)


MINGGU 37

09 SEPTEMBER  hingga 13  SEPTEMBER  2013

 

ISNIN – 09 SEPTEMBER  2013

 

KELAS
5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
PEPERIKSAAN  PERCUBAAN  SPM
SUBJEK
SAINS PERTANIAN  1
MASA
1 ½ JAM
MULA
0755
TAMAT
0920
OBJEKTIF
Selepas peperiksaan, para pelajar dapat mengingati semula isi pelajaran yang telah dipelajari
REFLEKSI
Para pelajar tekun menjawab soalan peperiksaan.
CATATAN
 

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
9 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
NILAI
7.2  SALING MEMBANTU DAN BEKERJASAMA
TAJUK
WAWASAN 2020, KITA JAYAKAN BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui pentingnya sikap saling membantu dan bekerjasama untuk menjamin kesejahteraan sejagat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari kepentingan saling membantu dan bekerjasama untuk menjayakan Wawasan 2020.
b. menjelaskan cabaran-cabaran yang terdapat dalam Wawasan 2020.
c. memiliki keyakinan diri bagi menghadapi cabaran dalam Wawasan 2020.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Saling bekerjasama
TEKNIK
Sumbangsaran
BBM
Buku teks m/s 221 - 223, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat ____________________________________
____________________________________________________
 
CATATAN
 

 

SELASA – 10 SEPTEMBER  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
NILAI
7.2  SALING MEMBANTU DAN BEKERJASAMA
TAJUK
WAWASAN 2020, KITA JAYAKAN BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui pentingnya sikap saling membantu dan bekerjasama untuk menjamin kesejahteraan sejagat.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari kepentingan saling membantu dan bekerjasama untuk menjayakan Wawasan 2020.
b. menjelaskan cabaran-cabaran yang terdapat dalam Wawasan 2020.
c. memiliki keyakinan diri bagi menghadapi cabaran dalam Wawasan 2020.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Saling bekerjasama
TEKNIK
Sumbangsaran
BBM
Buku teks m/s 221 - 223, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat ____________________________________
____________________________________________________
 
CATATAN
 

 

KELAS
5K1
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205 - 1240
JUM. PELAJAR
28 orang
AKTIVITI
PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN  PERCUBAAN 
SUBJEK
PENDIDIKAN
JENIS SOALAN
SOALAN STRUKTUR – 8 SOALAN
OBJEKTIF
Selepas membuat pembetulan kertas peperiksaan, para pelajar dapat membuat pembetulan kertas peperiksaan berdasarkan skema jawapan SPM yang betul.
REFLEKSI
Para pelajar membuat pembetulan kertas soalan peperiksaan.
CATATAN
 

 

RABU – 11 SEPTEMBER  2013

 

Mata Pelajaran
PSK
Kelas
4K4
Bilangan Pelajar
31 orang
Masa
0705 - 0815
Tema
Tema 4 : Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
Tajuk
Unit 6: Prinsip-prinsip penting dalam ajaran pelbagai agama
a)  Pengenalan Kepada Agama
b)  Prinsip-prinsip Penting Dalam Ajaran Agama
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
Menerangkan nilai-nilai murni yang terdapat dalam ajaran pelbagai agama.
Kemahiran Sivik
Mengamalkan nilai-nilai murni dan ajaran agama masing-masing dalam kehidupan
Nilai Sivik
Menghormati nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain
Aktiviti
Mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.
BBB
Internet, akhbar, majalah
Refleksi
Pelajar dapat mencari maklumat daripada pelbagai sumber nilai murni dan amalan ajaran pelbagai agama lain.

 

KELAS
4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
10 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
NILAI
7.3 SALING MENGHORMATI ANTARA NEGARA
TAJUK
KEISTIMEWAAN DASAR LUAR MALAYSIA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui perlunya menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia
b. menyatakan kepentingan setiap negara menghormati antara satu sama lain.
c. menerima kenyataan bahawa setiap negaa perlu memahami pendirian negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebarang percanggahan.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bersatu padu
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 227 - 228, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat
CATATAN
 

 

KHAMIS  – 12  SEPTEMBER  2013

 

KELAS
4MPV / 4K8
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0940-1055
JUM. PELAJAR
16 orang / 39 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Keamanan dan Keharmonian
NILAI
7.3 SALING MENGHORMATI ANTARA NEGARA
TAJUK
KEISTIMEWAAN DASAR LUAR MALAYSIA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui perlunya menghormati antara negara untuk menjamin kesejahteraan hidup.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menjelaskan Dasar Berkecuali yang diamalkan oleh Malaysia
b. menyatakan kepentingan setiap negara menghormati antara satu sama lain.
c. menerima kenyataan bahawa setiap negaa perlu memahami pendirian negara lain berhubung sesuatu isu supaya tidak timbul sebarang percanggahan.
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bersatu padu
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 227 - 228, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat
CATATAN
 

 

JUMAAT  – 13 SEPTEMBER  2013

 

KELAS
5K1 / 5K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815 / 0815-0925
JUM. PELAJAR
28 orang / 29 orang
AKTIVITI
PEMBETULAN KERTAS PEPERIKSAAN  PERCUBAAN 
SUBJEK
PENDIDIKAN
JENIS SOALAN
SOALAN STRUKTUR – 8 SOALAN
OBJEKTIF
Selepas membuat pembetulan kertas peperiksaan, para pelajar dapat membuat pembetulan kertas peperiksaan berdasarkan skema jawapan SPM yang betul.
REFLEKSI
Para pelajar membuat pembetulan kertas soalan peperiksaan.
CATATAN
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan