http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Selasa, 31 Julai 2012

MINGGU 30 (23 - 27 JULAI 2012)


MINGGU 30
23 JULAI hingga 27 JULAI 2012

ISNIN – 23 JULAI 2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
TAJUK
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap pekerja harus menghormati semua lapisan masyarakat tidak kira yang sihat atau pun yang kurang berupaya
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Toleransi
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 sumbangan golongan kurang berupaya dalam pembangunan negara
CATATAN


KELAS
4K5 / 4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR
26 orang  / 28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
BIDANG 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
PENGGUNA  BIJAK,  MASYARAKAT  SEJAHTERA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya mengetahui hak sebagai seorang pengguna untuk memudahkan kehidupan seharian.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Mengetahui hak-hak sebagai pengguna dalam bidang perkhidmatan dan pembelian barangan yang berkualiti sebagai keperluan seharian.
2.  Menunaikan tanggungjawab sebagai pengguna yang berhemah.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Bertanggungjawab
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak sebagai pengguna untuk mendapatkan perkhidmatan dan barangan  yang berkualiti.

CATATAN


SELASA – 24 JULAI 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV dan 5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0750-0815  dan 0940-1055
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang  dan 32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.4  MENGHORMATI HAK GOLONGAN KURANG BERUPAYA
TAJUK
GOLONGAN KURANG BERUPAYA ASET NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap pekerja harus menghormati semua lapisan masyarakat tidak kira yang sihat atau pun yang kurang berupaya
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kenyataan bahawa golongan kurang berupaya dapat menyumbang dalam pembangunan negara
b. menyokong pelbagai usaha untuk meningkatkan sumbangan golongan kurang berupaya.
c. menyatakan cara menghargai sumbangan golongan kurang berupaya
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Toleransi
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 194 - 196, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 sumbangan golongan kurang berupaya dalam pembangunan negara.
CATATAN



RABU – 25 JULAI 2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
HAK PENGGUNA DILINDUNGI BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui sebagai pengguna, mereka mempunyai hak masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
b. menyatakan peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
c. menyokong segala usaha yang dijalankan untuk menjamin hak pengguna
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Keadilan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 199 - 202, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 2 peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan ntuk melindungi dan menjamin hak pengguna.
CATATAN


KELAS
4K5
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN


KHAMIS  – 26 JULAI 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
HAK PENGGUNA DILINDUNGI BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui sebagai pengguna, mereka mempunyai hak masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
b. menyatakan peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
c. menyokong segala usaha yang dijalankan untuk menjamin hak pengguna
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Keadilan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 199 - 202, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 2 peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan ntuk melindungi dan menjamin hak pengguna.
CATATAN


MATAPELAJARAN
PEMULIHAN  SEJARAH - SAMBUNGAN
KELAS
5K8
MASA
0705-0815
JUMLAH PELAJAR
20 ORANG
TAJUK
TEMA:  TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK:  Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a)  Yunani dan Rom
OBJEKTIF
Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a)  Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b)  Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c)  Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.
KAEDAH/AKTIVITI
Pengurusan grafik:  Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.
KBKK
Mengklasifikasikan
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat
KONSEP/ISTILAH
1.  Dinasti
2.  Demokrasi
3.  Republik
4.  Colosseum
REFLEKSI
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang
CATATAN


JUMAAT  – 27 JULAI 2012

KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.5  MELINDUNGI HAK PENGGUNA
TAJUK
HAK PENGGUNA DILINDUNGI BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Para pelajar mengetahui sebagai pengguna, mereka mempunyai hak masing-masing.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengetahui agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
b. menyatakan peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan yang melindungi dan menjamin hak pengguna.
c. menyokong segala usaha yang dijalankan untuk menjamin hak pengguna
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Keadilan
TEKNIK
Bersoaljawab
BBM
Buku teks m/s 199 - 202, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 2 peranan yang dimainkan oleh agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan ntuk melindungi dan menjamin hak pengguna.
CATATAN


KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
KERJA  KURSUS  PENDIDIKAN  MORAL  SPM
BAHAGIAN  A
Tugasan Harian
JUMLAH TUGASAN
8 Tugasan Harian

BENTUK  SOALAN
ESEI

OBJEKTIF
Semasa menjalankan kerja kursus, para pelajar dapat;
1. Memupuk semangat kerja sama dan perkongsian dalam mendapatkan maklumat untuk mencari isi-isi esei yang berkaitan dengan tajuk yang diberi.
2. Menjelaskan secara terperinci dengan menampilkan bukti-bukti nyata dalam bentuk gambar, keratan akhbar dan kajian pelajar sendiri tentang tajuk tugasan yang diberi.
3. Menghasilkan tugasan yang diberi dengan usaha sendiri, berdikari membuat kerja kursus masing-masing.

BBM
Soalan Kerja Kursus, folio, keratan akhbar dan sebagainya.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menghasilkan tugasan harian yang diberi mengikut tertib soalan yang diberikan.
CATATAN








Tiada ulasan:

Catat Ulasan