http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Jumaat, 20 Julai 2012

MINGGU 28 (09 JULAI - 13 JULAI 2012)


MINGGU 28
09 JULAI hingga 13 JULAI 2012

ISNIN – 09 JULAI 2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar.mengetahui menyayangi kanak-kanak adalah tanggungjawab semua lapisan masyarakat

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
b. menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
c. memberi perlindungan kepada kanak-kanak untuk menjamin kehidupan yang mereka yang sempurna
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Kasih sayang
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 177 – 179, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan diri mereka sebagai anggota masyarakat untuk menyayangi dan menjaga kebajikan kanak-kanak (adik mereka)
CATATAN


KELAS
4K5 / 4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR
26 orang  / 28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
BIDANG 5: Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya melindungi hak kanak-kanak untuk menjamin kesinambungan generasi akan datang.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
2.  Menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
3.  Menyokong segala usaha untuk melindungi hak kanak-kanak.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Sayangilah kanak-kanak.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks muka surat 157 – 159, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan hak kanak-kanak yang perlu untuk setiap kanak-kanak untuk menjamin kesejahteraan hidup mereka.

CATATAN


SELASA – 10 JULAI 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV dan 5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0750-0815  dan 0940-1055
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang  dan 32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.1  MELINDUNGI HAK KANAK-KANAK
TAJUK
MELINDUNGI KANAK-KANAK TANGGUNGJAWAB BERSAMA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar.mengetahui menyayangi kanak-kanak adalah tanggungjawab semua lapisan masyarakat
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyatakan peranan pelbagai pihak dalam memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
b. menjelaskan sebab perlunya memberi perlindungan kepada kanak-kanak.
c. memberi perlindungan kepada kanak-kanak untuk menjamin kehidupan yang mereka yang sempurna
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Kasih sayang
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 177 – 179, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan peranan diri mereka sebagai anggota masyarakat untuk menyayangi dan menjaga kebajikan kanak-kanak (adik mereka)
CATATAN



RABU – 11 JULAI 2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada keluarga, masyarakat dan negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b. mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c. menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
CATATAN


KELAS
4K5
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam pembangunan  Negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
2.  Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Menghormati wanita dalam kehidupan

TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan dengan jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.

KHAMIS  – 12 JULAI 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada keluarga, masyarakat dan negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b. mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c. menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
CATATAN


MATAPELAJARAN
PEMULIHAN  SEJARAH - SAMBUNGAN
KELAS
5K8
MASA
0705-0815
JUMLAH PELAJAR
20 ORANG
TAJUK
TEMA:  TAMADUN AWAL MANUSIA
TAJUK:  Peningkatan dan Sumbangan Tamadun
a)  Yunani dan Rom
OBJEKTIF
Selepas sesi pengajaran dan pembelajaran para pelajar dapat
a)  Menyenaraikan sumbangan Tamadun Yunani dan Rom kepada masyarakat Tamadun masa kini.
b)  Mengklasifikasikan sumbangan setiap tamadun-Yunani dan Rom
c)  Membandingkan sistem demokrasi Yunani dengan sistem demokrasi Malaysia hari ini.
KAEDAH/AKTIVITI
Pengurusan grafik:  Membandingkan sumbangan setiap tamadun awal dengan peningkatan Tamadun Yunani dan Rom, melalui gambar yang terdapat dalam buku teks sejarah.
KBKK
Mengklasifikasikan
NILAI/UNSUR PATRIOTISME
Bersyukur kerana amalan sistem demokrasi negara Malaysia membawa kebaikan kepada seluruh masyarakat
KONSEP/ISTILAH
1.  Dinasti
2.  Demokrasi
3.  Republik
4.  Colosseum
REFLEKSI
Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang
CATATAN


JUMAAT  – 13 JULAI 2012

KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Setiap wanita perlu dihormati dan dihargai kerana mereka banyak berjasa pada keluarga, masyarakat dan negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang untuk memajukan negara.
b. mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara
c. menyatakan cara menghargai sumbangan dan jasa tokoh wanita negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 183– 185, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan 3 kategori yang menunjukkan penglibatan wanita dalam pembangunan negara.
CATATAN


KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 5:
Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia

NILAI
5.2  MENGHORMATI HAK WANITA
TAJUK
WANITA PEMANGKIN PEMBANGUNAN NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya menghormati hak dan sumbangan wanita dalam pembangunan  Negara.

HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3.  Menyedari penglibatan wanita dalam pelbagai bidang utk memajukan neg.
4.  Mengiktiraf sumbangan wanita dalam pembangunan negara

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Menghormati wanita dalam kehidupan

TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan dengan jelas Dasar Wanita Negara yang diamalkan di Malaysia.
CATATAN








Tiada ulasan:

Catat Ulasan