MINGGU 25
18 JUN hingga 22 JUN 2012
ISNIN – 18 JUN 2012
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
1205-1240
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.1 CINTA AKAN NEGARA
|
TAJUK
|
KEPELBAGAIAN BUDAYA MEMUPUK KEHARMONIAN
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat cintakan Negara Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.
b. menghormati kepelbagian agama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
c. prihatin terhadap kepelbagaianagama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks m/s 158 – 160, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.
|
KELAS
|
4K5 / 4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925 / 1020-1130
|
JUM. PELAJAR
|
26 orang / 28 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.1 CINTA AKAN NEGARA
|
TAJUK
|
PERASAAN SAYANG DAN BANGGA KEPADA NEGARA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat cintakan Negara Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1. Menyatakan ciri-ciri rakyat yang cintakan Negara.
2. Menyenaraikan nama anak-anak watan yang memperjuangkan kemerdekaan Negara Malaysia
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Kasih sayang sesama insan.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mencintai negara kita, Malaysia.
|
SELASA – 19 JUN 2012
KELAS
|
5K8 dan 5MPV dan 5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0750-0815 dan 0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
21 orang / 18 orang dan 32 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.1 CINTA AKAN NEGARA
|
TAJUK
|
KEPELBAGAIAN BUDAYA MEMUPUK KEHARMONIAN
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat cintakan Negara Malaysia.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.
b. menghormati kepelbagian agama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
c. prihatin terhadap kepelbagaianagama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Hormat-menghormati.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks m/s 158 – 160, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.
|
CATATAN
|
RABU – 20 JUN 2012
KELAS
|
5S3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
29 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.2 TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
|
TAJUK
|
RAKYAT SETIA NEGARA JAYA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar.taat setia kepada raja dan negara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir subversif
b. menabur jasa kepada negara
c. menyatakan cara untuk menumbang bakti kepada negara
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Taat setia kepada raja dan negara (Rukun Negara).
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks m/s 163 – 165, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir luar.
|
CATATAN
|
KELAS
|
4K5
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0815-0925
|
JUM. PELAJAR
|
24 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.2 TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
|
TAJUK
|
SEJARAH NEGARA PEMANGKIN SEMANGAT PATRIOTIK
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya mempunyai sikap taat setia kepada raja dan Negara yang termaktub dalam Rukun Negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1. Menyatakan kepentingan taat setia kepada Raja dan Negara seperti yang termaktub dalam Rukun Negara.
2. Menanam semangat kesetiaan rakyat dalam memperjuangkan kemerdekaan dan kedaulatan Negara menjadi teladan generasi kini.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Taat setia kepada raja dan Negara.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menjelaskan tanggungjawab sebagai masyarakat yang prihatin terhadap kualiti alam sekitar.
|
KHAMIS – 21 JUN 2012
KELAS
|
5K8 dan 5MPV
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0705-0815
|
JUM. PELAJAR
|
21 orang / 18 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.2 TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
|
TAJUK
|
RAKYAT SETIA NEGARA JAYA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar.taat setia kepada raja dan negara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir subversif
b. menabur jasa kepada negara
c. menyatakan cara untuk menumbang bakti kepada negara
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Taat setia kepada raja dan negara (Rukun Negara).
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks m/s 163 – 165, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir luar.
|
CATATAN
|
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
24 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.2 TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
|
TAJUK
|
SEJARAH NEGARA PEMANGKIN SEMANGAT PATRIOTIK
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya mempunyai sikap taat setia kepada raja dan Negara yang termaktub dalam Rukun Negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3. Menyatakan kepentingan taat setia kepada Raja dan Negara seperti yang termaktub dalam Rukun Negara.
4. Menanam semangat kesetiaan rakyat dalam memperjuangkan kemerdekaan dan kedaulatan Negara menjadi teladan generasi kini.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Taat setia kepada raja dan Negara.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menjelaskan tanggungjawab sebagai masyarakat yang prihatin terhadap kualiti alam sekitar.
|
JUMAAT – 22 JUN 2012
KELAS
|
5K3
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0940-10.40
|
JUM. PELAJAR
|
32 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.2 TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
|
TAJUK
|
RAKYAT SETIA NEGARA JAYA
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar.taat setia kepada raja dan negara
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir subversif
b. menabur jasa kepada negara
c. menyatakan cara untuk menumbang bakti kepada negara
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Taat setia kepada raja dan negara (Rukun Negara).
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks m/s 163 – 165, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir luar.
|
CATATAN
|
KELAS
|
4K6
|
SUBJEK
|
PENDIDIKAN MORAL
|
MASA
|
0940-1055
|
JUM. PELAJAR
|
24 orang
|
BIDANG PEMBELAJARAN
|
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
|
NILAI
|
4.2 TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
|
TAJUK
|
SEJARAH NEGARA PEMANGKIN SEMANGAT PATRIOTIK
|
PENGETAHUAN SEDIA ADA
|
Semua pelajar mengetahui perlunya mempunyai sikap taat setia kepada raja dan Negara yang termaktub dalam Rukun Negara.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
5. Menyatakan kepentingan taat setia kepada Raja dan Negara seperti yang termaktub dalam Rukun Negara.
6. Menanam semangat kesetiaan rakyat dalam memperjuangkan kemerdekaan dan kedaulatan Negara menjadi teladan generasi kini.
|
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
|
Taat setia kepada raja dan Negara.
|
TEKNIK
|
Perbincangan
|
BBM
|
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
|
REFLEKSI
|
Para pelajar dapat menjelaskan tanggungjawab sebagai masyarakat yang prihatin terhadap kualiti alam sekitar.
|
CATATAN
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan