http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Ahad, 1 Julai 2012

MINGGU 25 (18 JUN - 22 JUN 2012)



MINGGU 25
18 JUN hingga 22 JUN 2012

ISNIN – 18 JUN 2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
1205-1240
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.1  CINTA AKAN NEGARA
TAJUK
KEPELBAGAIAN BUDAYA MEMUPUK KEHARMONIAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat cintakan Negara Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.
b. menghormati kepelbagian agama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
c. prihatin terhadap kepelbagaianagama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 158 – 160, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.

KELAS
4K5 / 4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925 / 1020-1130
JUM. PELAJAR
26 orang  / 28 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.1  CINTA AKAN NEGARA
TAJUK
PERASAAN  SAYANG  DAN  BANGGA  KEPADA  NEGARA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat cintakan Negara Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.  Menyatakan ciri-ciri rakyat yang cintakan Negara.
2.  Menyenaraikan nama anak-anak watan yang memperjuangkan kemerdekaan Negara Malaysia

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Kasih sayang sesama insan.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menyatakan kepentingan mencintai negara kita, Malaysia.

SELASA – 19  JUN 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV dan 5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0750-0815  dan 0940-1055
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang  dan 32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.1  CINTA AKAN NEGARA
TAJUK
KEPELBAGAIAN BUDAYA MEMUPUK KEHARMONIAN
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya memiliki semangat cintakan Negara Malaysia.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.
b. menghormati kepelbagian agama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
c. prihatin terhadap kepelbagaianagama, budaya dan bahasa masyarakat Malaysia
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Hormat-menghormati.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 158 – 160, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menerima kepelbagaian agama dan budaya dalam masyarakat Malaysia.
CATATAN



RABU – 20  JUN  2012

KELAS
5S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
29 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.2  TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
TAJUK
RAKYAT SETIA NEGARA JAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar.taat setia kepada raja dan negara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir subversif
b. menabur jasa kepada negara
c. menyatakan cara untuk menumbang bakti kepada negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Taat setia kepada raja dan negara (Rukun Negara).
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 163 – 165, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir luar.
CATATAN


KELAS
4K5
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.2  TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
TAJUK
SEJARAH NEGARA PEMANGKIN SEMANGAT PATRIOTIK
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya mempunyai sikap taat setia kepada raja dan Negara yang termaktub dalam Rukun Negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
1.   Menyatakan kepentingan taat setia kepada Raja dan Negara seperti yang termaktub dalam Rukun Negara.
2.   Menanam semangat kesetiaan rakyat dalam memperjuangkan kemerdekaan dan kedaulatan Negara menjadi teladan generasi kini.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Taat setia kepada raja dan Negara.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menjelaskan tanggungjawab sebagai masyarakat yang prihatin terhadap kualiti alam sekitar.

KHAMIS  – 21  JUN 2012

KELAS
5K8 dan 5MPV
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
21 orang / 18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.2  TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
TAJUK
RAKYAT SETIA NEGARA JAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar.taat setia kepada raja dan negara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir subversif
b. menabur jasa kepada negara
c. menyatakan cara untuk menumbang bakti kepada negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Taat setia kepada raja dan negara (Rukun Negara).
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 163 – 165, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir luar.
CATATAN


KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.2  TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
TAJUK
SEJARAH NEGARA PEMANGKIN SEMANGAT PATRIOTIK
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya mempunyai sikap taat setia kepada raja dan Negara yang termaktub dalam Rukun Negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
3.   Menyatakan kepentingan taat setia kepada Raja dan Negara seperti yang termaktub dalam Rukun Negara.
4.   Menanam semangat kesetiaan rakyat dalam memperjuangkan kemerdekaan dan kedaulatan Negara menjadi teladan generasi kini.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Taat setia kepada raja dan Negara.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menjelaskan tanggungjawab sebagai masyarakat yang prihatin terhadap kualiti alam sekitar.

JUMAAT  – 22  JUN 2012

KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-10.40
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.2  TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
TAJUK
RAKYAT SETIA NEGARA JAYA
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar.taat setia kepada raja dan negara
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a. mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir subversif
b. menabur jasa kepada negara
c. menyatakan cara untuk menumbang bakti kepada negara
PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Taat setia kepada raja dan negara (Rukun Negara).
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks m/s 163 – 165, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat mengelakkan diri daripada terlibat dengan anasir-anasir luar.
CATATAN


KELAS
4K6
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Nilai Berkaitan Dengan Semangat Patriotisme
NILAI
4.2  TAAT SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA
TAJUK
SEJARAH NEGARA PEMANGKIN SEMANGAT PATRIOTIK
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Semua pelajar mengetahui perlunya mempunyai sikap taat setia kepada raja dan Negara yang termaktub dalam Rukun Negara.
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
5.   Menyatakan kepentingan taat setia kepada Raja dan Negara seperti yang termaktub dalam Rukun Negara.
6.   Menanam semangat kesetiaan rakyat dalam memperjuangkan kemerdekaan dan kedaulatan Negara menjadi teladan generasi kini.

PENDEKATAN/ PEMUPUKAN NILAI
Taat setia kepada raja dan Negara.
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku teks, gambar situasi dan lembaran kerja.
REFLEKSI
Para pelajar dapat menjelaskan tanggungjawab sebagai masyarakat yang prihatin terhadap kualiti alam sekitar.
CATATAN











































Tiada ulasan:

Catat Ulasan