http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 13 Mei 2010

MINGGU 18 (03/05/10-07/05/10)


HARI ISNIN
TARIKH 03 MEI 2010
KELAS 4K6, 4K7 dan 4K8
TEMA TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB 8.2 Kerjaan Islam di Madinah
c. Piagam Madinah
- Kandungan
- Kepentingan
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menyatakan prinsip-prinsip umum kandungan Piagam Madinah.
b. Menyatakan kepentingan Piagam Madinah.
c. Menghuraikan prinsip-prinsip umum kandungan Paiagam Madinah
KEMAHIRAN KBKK Membuat rumusan
KAEDAH/AKTIVITI Kajian Teks: Kandungan Piagam Madinah
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Keluhuran Perlembagaan negara kita: Mendaulatkan perlembagaan negara kita
KONSEP/ISTILAH Piagam /
sahifah
Perlembagaan /
Undang-undang
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang
.
HARI SELASA
TARIKH 04 MEI 2010
KELAS 4K5
TEMA TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB 8.2 Kerjaan Islam di Madinah
c. Piagam Madinah
- Kandungan
- Kepentingan
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menyatakan prinsip-prinsip umum kandungan Piagam Madinah.
b. Menyatakan kepentingan Piagam Madinah.
c. Menghuraikan prinsip-prinsip umum kandungan Paiagam Madinah
KEMAHIRAN KBKK Membuat Kesimpulan
KAEDAH/AKTIVITI Kajian Teks: Kandungan Piagam Madinah
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Keluhuran Perlembagaan negara kita: Mendaulatkan perlembagaan negara kita
KONSEP/ISTILAH Piagam /
sahifah
Perlembagaan /
Undang-undang
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan

HARI SELASA
TARIKH 04 MEI 2010
KELAS 4K7
MATAPELAJARAN SEJARAH
TAJUK 8.2 Kerjaan Islam di Madinah
d. Penyebaran Islam
- Mempertahankan maruah dan hak
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menjelaskan usaha penyebaran Islam di Madinah
b. Menghuraikan penyebaran Islam oleh Nabi Muhammad s.a.w.
c. Merasionalkan penyebaran Islam bukan melalui mata pedang.
d. Membandingkan keadaan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
KAEDAH/AKTIVITI Pengurusan Grafik: Perbandingan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
KBKK Membuat Klasifikasi
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Keluhuran Perlembagaan negara kita: Mendaulatkan perlembagaan negara kita
KONSEP/ISTILAH Piagam /
sahifah
Perlembagaan /
Undang-undang
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran berjalan seperti yang dirancangkan


HARI RABU
TARIKH 05 MEI 2010
KELAS 4K6, 4K5 dan 4K8
TEMA TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB 8.2 Kerjaan Islam di Madinah
d. Penyebaran Islam
- Mempertahankan maruah dan hak
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menjelaskan usaha penyebaran Islam di Madinah
b. Menghuraikan penyebaran Islam oleh Nabi Muhammad s.a.w.
c. Merasionalkan penyebaran Islam bukan melalui mata pedang.
d. Membandingkan keadaan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
KEMAHIRAN KBKK Membuat Klasifikasi
KAEDAH/AKTIVITI Pengurusan Grafik: Perbandingan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Keluhuran Perlembagaan negara kita: Mendaulatkan perlembagaan negara kita
KONSEP/ISTILAH Piagam /
sahifah
Perlembagaan /
Undang-undang
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARI KHAMIS - Latihan dan nota
TARIKH 06 MEI 2010
KELAS 4K8, 4K7 dan 4K8
TEMA TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB 8.2 Kerajaan Islam di Madinah
d. Penyebaran Islam
- Mempertahankan maruah dan hak
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menjelaskan usaha penyebaran Islam di Madinah
b. Menghuraikan penyebaran Islam oleh Nabi Muhammad s.a.w.
c. Merasionalkan penyebaran Islam bukan melalui mata pedang.
d. Membandingkan keadaan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
KEMAHIRAN KBKK Menbanding dan membezakan
KAEDAH/AKTIVITI Pengurusan Grafik: Perbandingan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Keluhuran Perlembagaan negara kita: Mendaulatkan perlembagaan negara kita
KONSEP/ISTILAH Piagam /
sahifah
Perlembagaan /
Undang-undang
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang

HARI JUMAAT - Latihan dan nota
TARIKH 07 MEI 2010
KELAS 4K5
TEMA TAMADUN ISLAM DAN PERKEMBANGANNYA
TAJUK/BAB 8.2 Kerajaan Islam di Madinah
a. Perjanjian Aqabah Pertama dan Kedua
- Kepentingannya
HASIL PEMBELAJARAN Selepas mempelajari tajuk ini, para pelajar dapat
a. Menjelaskan usaha penyebaran Islam di Madinah
b. Menghuraikan penyebaran Islam oleh Nabi Muhammad s.a.w.
c. Merasionalkan penyebaran Islam bukan melalui mata pedang.
d. Membandingkan keadaan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
KEMAHIRAN KBKK Menbanding dan membezakan
KAEDAH/AKTIVITI Pengurusan Grafik: Perbandingan masyarakat Arab sebelum dan selepas kedatangan Islam
NILAI/UNSUR PATRIOTISME Keluhuran Perlembagaan negara kita: Mendaulatkan perlembagaan negara kita
KONSEP/ISTILAH Piagam /
sahifah
Perlembagaan /
Undang-undang
REFLEKSI Pengajaran dan pembelajaran seperti yang dirancang




Tiada ulasan:

Catat Ulasan