http://www.thecutestblogontheblock.com/free/free-backgrounds/item/950/asInline.html

Khamis, 5 Mac 2015

MINGGU 9 (23/02/15 - 27/02/15)



MINGGU 9
23 FEBRUARI  hingga 27 FEBRUARI 2015

ISNIN – 23 FEBRUARI  2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815 – 0925 / 1205 - 1240
JUM. PELAJAR
20 orang / 26  orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI
TAJUK
MASYARAKAT BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjayakan sesuatu tugas dengan penuh keyakinan
b)  menghadapi masalah dan rintangan dengan positif dan tabah hati.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 44 - 46
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melakukan tiga dari lima tugas yang telah diberikan oleh guru
CATATAN



KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
30 orang  
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI
TAJUK
RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara.
b)  mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak.
c)  memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 47 - 50
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
CATATAN



SELASA – 24  FEBRUARI  2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
AKTIVITI
Sesi Pengenalan
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI
TAJUK
MASYARAKAT BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjayakan sesuatu tugas dengan penuh keyakinan
b)  menghadapi masalah dan rintangan dengan positif dan tabah hati.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 44 - 46
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melakukan tiga dari lima tugas yang telah diberikan oleh guru
CATATAN


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0940-1055
JUM. PELAJAR
32 orang 
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI
TAJUK
RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara.
b)  mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak.
c)  memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Buku Teks m/s 47 - 50
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
CATATAN


RABU – 25 FEBRUARI  2015

KELAS
4K5 dan 4S3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815 / 0815 - 0925
JUM. PELAJAR
 20 orang  /  26 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI – Nota dan latihan
TAJUK
MASYARAKAT BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjayakan sesuatu tugas dengan penuh keyakinan
b)  menghadapi masalah dan rintangan dengan positif dan tabah hati.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melakukan tiga dari lima tugas yang telah diberikan oleh guru
CATATAN


KHAMIS  – 26 FEBRUARI  2015

Kelas
5K7
Masa
0815 - 0925
Tema
Tema 1 : Pencapaian Kendiri
Tajuk
Pendidikan Sepanjang Hayat (PSH) untuk Pembangunan Negara
  • Mempraktikkan PSH
Hasil Pembelajaran
Pengetahuan Sivik
  • Menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan Negara
Kemahiran Sivik
  • Memanfaatkan ilmu untuk pembangunan Negara
Nilai Sivik
  • Menghargai kepentingan ilmu
Aktiviti
Mengadakan sumbang saran untuk memupuk PSH
BBB
Buku Teks m/s 8-14
Refleksi
Pelajar menghuraikan langkah-langkah untuk memupuk PSH untuk pembangunan negara


KELAS
5K3
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705 - 0815
JUM. PELAJAR
32 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI – Nota dan Latihan
TAJUK
RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara.
b)  mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak.
c)  memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
CATATAN


JUMAAT  – 27 FEBRUARI  2015

KELAS
4K10
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0705-0815
JUM. PELAJAR
24 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI – Nota dan latihan
TAJUK
MASYARAKAT BERILMU, MASYARAKAT BERDIKARI
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjayakan sesuatu tugas dengan penuh keyakinan
b)  menghadapi masalah dan rintangan dengan positif dan tabah hati.
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu dengan usaha sendiri tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat melakukan tiga dari lima tugas yang telah diberikan oleh guru
CATATAN


KELAS
5K7
SUBJEK
PENDIDIKAN MORAL
MASA
0815-0925
JUM. PELAJAR
18 orang
BIDANG PEMBELAJARAN
Bidang Pembelajaran 1
Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
NILAI
1.7  BERDIKARI – Nota dan Latihan
TAJUK
RAKYAT BERDIKARI NEGARA CEMERLANG
PENGETAHUAN SEDIA ADA
Pelajar sentiasa berdikari melakukan sesuatu, tanpa meminta pertolongan orang lain
HASIL PEMBELAJARAN
Di akhir pengajaran dan pembelajaran, para pelajar dapat:
a)  menjelaskan kepentingan sikap berdikari dalam memajukan diri dan negara.
b)  mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak.
c)  memahami bahawa setiap orang perlu berdikari untuk berjaya dalam kehidupan
PENDEKATAN / PEMUPUKAN NILAI
Sentiasa cuba untuk melakukan sesuatu secara berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain
TEKNIK
Perbincangan
BBM
Lembaran Kerja
REFLEKSI
Selepas p&p, para pelajar dapat mencontohi sikap berdikari yang diamalkan oleh pelbagai pihak
CATATAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan